Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

2025. Április 29. Kedd - Péter

2007.03.13.

Mazda hírek

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

A mai napi Mazda bejelentés alapján újabb Mazda RX-8 Hydrogen RE került közúti forgalomba. Az autót a Japán Autóipari Kutató Intézet munkatársai kapták tartós használatra. A dupla üzemanyagos RX-8 egyik érdekessége, hogy a forgódugattyús motorral szerelt Mazdában egy kapcsolóval bármikor választhatunk a benzines, vagy hidrogénes üzemmód között.


 A JARI neve egyébként nem lehet ismeretlen a honlaplátogatóink számára, hiszen nem olyan régen beszámoltunk róla, hogy ez az intézet dolgozik azon a programon, melynek keretében Japán egyes körzeteiben szinte kizárólagosan hidrogén használnának forrásként a jövőben, az energiaigények kielégítésére. Korábbi cikkünk itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/300/?sid=

Mazda RX-8 Hydrogen RE, a JARI kutatóközpontja előtt Japánban. 

 Az Intézet  a rendkivül környezetbarát autót kutatási,vizsgálati célokra is felhasználja, melyek egyik célja a hidrogénnel hajtott járművek használatához nemzetközi alapszabályokat alkotni. Az RX-8 hajtásához szükséges hidrogént jórészt a JARI saját hidrogénkútja fogja biztosítnai, mely Tsubaki városban található. Mazda RX-8 Hydrogen RE teszt Hokkaido szigetén, Muroran közelében.

  Mazda komoly erőfeszítéseket tesz jövőbeni környezetbarátabb megoldások érdekében,és más gyáraktól teljesen függetlenül fejleszti wankelmotoros hidrogénhajtású járműveit. A gyár 2004 Októberében kapta meg a Minisztériumi engedélyt az RX-8 Hydrogen RE közúti tesztelésére. 2006 Március óta összesen hat darab ilyen gépkocsit adtak át cégeknek használatra. A JARI-nak most átadott autó már a hetedik, közúti tartós "tesztre" átadott autó.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó