2025. Február 22. Szombat - Gerzson

2010.04.26.

Mazda hírek

Díjeső a Mazda i-stop rendszernek.

Mazda MZR 2,0 DISI

Forrás: Mazda

 Hiroshima, Japán - A Mazda Motor Corporation büszkén jelentette be, hogy a Tokiói Új Fejlesztés Alapítvány 42. alkalommal összeült Ichimura Ipari díj bizottsága kitüntető címet adományozott a Mazda fejlett motor indító és leállító i-stop rendszer kifejlesztéséért a cégnek.


 "Megállíthatatlan" i-stop.

 Az i-stop rendszert közel 1 éve piacra dobta a Mazda az új Mazda3 típusban, és azóta már négy neves japán szervezet technológiai díját érdemelte ki a megoldás. A közvetlen benzin befecskendezéses motorokhoz alkalmazott i-stop rendszer elsődleges előnye, hogy úgy csökkenti az üzemanyag  fogyasztást, hogy a más megoldású indító-leállító automatikákkal szemben gyakorlatilag észrevehetetlenül hajtja végre az újraindítást. Az i-stop mindössze 0,35 másodperc alatt képes beindítani a motort, ami a fele a "hagyományos" rendszerek időigényének. Ezt a hengerekbe közvetlenül befecskendezett üzemanyag begyújtásával, illetve leállításkor a főtengely mozgását kontrolláló rendszerrel képes kivitelezni.  Az Ichimura díj átadására holnap délelőtt (Japán idő szerint) kerül sor a tokiói Hotel Okura-ban. AZ I-STOP MŰKÖDÉSE ITT

Az új Mazda5 is megvásárolható lesz a Mazda intelligens motor leállító-indító i-stop rendszerével.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó