Az elmúlt évben a Mazda, koncepcióautó-trilógiájával kápráztatta el a világ autókiállításainak közönségét. A különleges hármasról az amerikai, az európai és az ázsiai kontinensen is sokan beszéltek. A Sassou formájával és számtalan rejtett képességével hozott újat. A Tokiói Autókiállításon bemutatott Senku, a XXI. Párizsi Automobil Fesztiválon nyerte el a Legszebb Koncepcióautó Díját. A Mazda Kabura a Detroiti Autószalon Esztétikai és Innovációs Díját hódította el.
Napjainkban a Mazda négy olyan új tanulmánnyal folytatja a tanulmányautók sorozatát, melyek mindegyike a cég teljesen újszerű, Nagare formai irányvonalát testesíti meg. A Nagare a japán nyelvben az áramlást, illetve a mozgás megtestesítését jelenti. A Nagare formanyelv ezt a természetes áramlást ülteti át az autótervezésbe, és a felületek és arányok újszerű alkalmazásával forradalmian egyedi módon közvetíti a mozgás lényegét. Az új formanyelvet a Mazda globális formatervezési igazgatója, Laurens van den Acker álmodta meg. A tervezési irányvonal nevét egy koncepcióautó is viseli már a Mazda Nagare személyében, illetve ezt az autót követte a Mazda Ryuga, majd most a Mazda Hakaze. Mazda Nagare bemutatónk itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+koncepcio/269/?sid=, Mazda Ryuga ismertetőnk pedig a következő linkre kattintva olvasható: MAZDA RYUGA
Mazda Hakaze – a mozgás újszerű megnyilvánulása
A Nagare filozófia legújabb megtestesítője megérkezett Európába. A premierjét hivatalosan a 2007-es Genfi Autószalonon ünneplő Hakaze a Mazda Európai Formatervező Központjában készült, Frankfurt mellett. Bár a Hakaze egy jövőbeni kompakt crossover körvonalait vetíti előre, a koncepció ettől függetlenül kötődik a realitásokhoz is. Eleget tesz az Európában egyre növekvő - kompakt crossover modellek iránti - igényeknek. A Hakaze koncepcióautó megalkotása átszámítva mintegy 350.000.000,- Forintba került.
A Mazda Hakaze megjelenése az alacsony tetővonallal és a rövid hátsó résszel sportkupés hangulatú. Tetejének egy része eltávolítható, ez pedig roadsteres hangulattal gazdagítja a terepjáró-szabadidőautó fellépését. Menetdinamikája átlagon felüli, vezetése élvezetes ami nem nevezhető mindennapinak a terepjáró szabadidőautók kategóriájában. Magas üléshelyzete és funkcionális beltere pedig megfelel az ebben a kategóriában megszokottnak. Külseje ugyanakkor homokdűnéket idéző, ismétlődő vonalakkal idézi a természetet, az abban fellelhető áramlásokat.
A Mazda Hakaze és a sport
A Mazda legújabb tanulmányautóját azzal a céllal is alkották, hogy megmutassák, egy jövőbeni C-szegmenses többcélú jármű hogyan elégítheti ki az egyre divatosabb életstílus trendek követőinek igényét – s mivel jelenleg egyre kedveltebbek az aktív szabadidős sporttevékenységek, mint például a szörfözés (nálunk nem annyira - mazda-auto) így tökéletes választásnak tűnt, hogy kiszolgálják az ilyen jellegű igényeket.. A Hakazét tipikus szörfös sokoldalúsággal tervezték meg, hiszen például két darabban pillanatok alatt kiemelhető a tető, és eltüntethető a hátsó lökhárító által elrejtett tárolórekeszekben. Ettől a Mazda Hakaze tökéletes társsá válik, ha valaki a roadsteres érzést keresi; mint ahogy arra is kiválóan alkalmas, hogy napsütötte pihenőhelyként szolgáljon. A Hakaze számos további részlete tesz eleget a sportág szerelemesei által támasztott követelményeknek.
Modern forma – előremutató technika
Japánul a Hakaze szó a ha (levél) és kaze (szél) szavakból tevődik össze, ami egyben találó elnevezés is egy olyan járműnek, amely álló helyzetben is „hasítja” a levegőt. A Mazda Hakaze a négykerékhajtású Mazda CX-7 sport-terepjáró röviditett padlólemezére épült. A Mazda Hakaze 4,42 méteres hossza nagyjából megegyezik a Mazda3 ferdehátú változatával (+15 mm) – ami garantálja az agilis, sportos úttartást. Szélessége 1890 mm (+35 mm), magassága 1560 mm (+95 mm) szintén meghaladja némileg a Mazda3 méreteit, emellett terepjárósan magas üléspozíció, nagy üvegfelületek, valamint hosszú rugóutak jellemzik. Ezek a tulajdonságok a C-szegmens szabadidőautóinál megszokottak. A külső visszapillantó tükröket ne keressük a formán, hiszen kamerák és műszerfali képernyő helyettesíti azokat. A belső tér egyébként teljesen vízhatlan kialakítású.
Ultramodern, otthonos belső
A belső térbe nagyméretű, a Lamborghini által megismert szárnyas ajtókon juthatunk be. A Mazda Hakaze belső tere a forma, a textúra és a funkcionalitás diadala. A két nagyméretű, felfelé nyíló ajtaja kulcs nélküli, érintésre működik, és kényelmes bejutást tesz lehetővé a négy kagylóülés egyikébe. Adatokat továbbíthatunk és hívhatunk le az autó számítógépéről a személyre szabott adatkagylónkkal, ami a Mazda Sassou tanulmányautó USB-csatlakozós megoldásának továbbfejlesztése. Ez egy vezeték nélküli szerkezet, amit a vezető egyszerűen a zsebében hord, s automatikusan csukhatja és nyithatja az autót. Emellett ezen tárolhatja személyes autóbeállításait, valamint különféle adatokat az otthoni számítógépéről (útvonal, zene, filmek). Az indítógomb megnyomására nem csak a 260 lóerős MZR-DISI erőforrás kel életre, hanem a műszerpanel is ekkor emelkedik ki a műszerfalból.
Biztos előrejutás – élvezetes vezethetőség
A Mazda Hakaze tanulmányt úgy alkották meg, hogy az erőteljes DISI benzines vagy akár dízel erőforrás is mozgathassa. A 2.3 literes MZR DISI benzinmotor nagyteljesítményű turbófeltöltős erőforrás, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, amihez a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású erőátvitele csatlakozik.
Ez a Mazda legújabb MZR benzinüzemű erőforrása, kiváló társ a Mazda Hakaze kalandos és vidám természetéhez: nagy nyomatékot és erőt biztosít, automata váltója hatfokozatú, összkerékhajtási rendszere pedig készen áll a tengerpart kihívásaira.
Méretek Teljes hossz 4420 mm
Teljes szélesség 1890 mm
Teljes magasság 1560 mm
Tengelytáv 2650 mm
Ülések száma 4
Csomagtér 400 l
Motor Típus
MZR 2.3 DISI turbo benzines
Váltómű Típus Hatfokozatú, elektronikus vezérlésű automata sportváltómű Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású erőátvitel
Abroncs és felni Típus Dunlop 255/50 R 20
20’’ x 9 J