Szériában tuningolva.
Az ultra erős acél alkalmazásának valódi jelentősége abban rejlik, hogy kevesebb kell belőle, hasonló szilárdság eléréséhez. Ez pedig jelentős súlymegtakarításhoz vezethet, mely jótékonyan hat az üzemanyag, gumi, fék, alkatrészek fogyasztására, illetve a gépkocsi menetteljesítményére.
A Mazda CX-5 első váznyúlványainak összekötő eleme, és a hátsó lökhárító alatti merevítő így közel 5 kilogrammal könnyebb, és 20 százalékkal merevebb, mintha az ezen a helyen általánosan alkalmazott acélból készülne. Mivel ezek az alkatrészek az autó szélső végén helyezkednek el, ezért ez a kétszer -4,8 kg jelentősen felértékelődik, ha az autó manőverezhetősége (reakcióideje), súlyelosztása kerül napirendre. Szintén nagy jelentősége van ütközéskor, az egyébként közvetlenül a lökhárító burkolat mögött elhelyezkedő, erősebb anyagból készült merevítőnek.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy ütközéskor a erősebb anyagok kevésbé nyelik el a mozgási energiát! Ezt megoldandó a Mazda átfogó modellezéseket végzett a lökhárító merevítők ütközés közbeni deformációját feltérképezve, és az eredmények alapján tervezték meg a merevítő alakját, így az átlagon felüli szilárdsága ellenőri nagy hatásfokkal nyeli el az energiát. A Mazda CX-5-ösön elöl és hátul is alkalmazott új merevítő megfelelő hegesztési eljárását a Futaba Kogyo céggel közösen dolgozta ki a Mazda Motor Corporation.