Az első Európában.
Egyelőre egy darab Mazda RX-8 hidrogén hibrid fogja a norvég utakon a képességeit bizonyítani, illetve demontstrálja majd különböző eseményeken a környezetbarát technológiát. Ez lesz egyébként az első alkalom, hogy egy hidrogénnel is üzemelő forgódugattyús autó Japánon kívül fog közlekedni.
Előre gondolkodók.
A Mazda még 2007 novemberében aláírta az együttműködési nyilatkozatot a Norvég Királysággal, a "hidrogénes" programot illetően. A HyNor program lényege, hogy a skandináv ország Oslo és Stavenger városok közötti 580 km hosszú országútja mellett több hidrogén töltő állomást létesítenek a közeljövőben, így biztosítva az ezen az úton és környékén közlekedő hidrogénhajtású járművek üzemanyag elltását. A norvégok szeretnék, ha a jövőben a közúti személy és teherszállító járművek egyre nagyobb számban állnának át a rendkívül környezetbarát hidrogénüzemre.
A jövő a "wankelé"?
A Mazda és a Norvég Királyság megállapodása eredményeként 2009-től mintegy további 30 Mazda RX-8 hidrogén hibrid csatlakozik a most átadott első példányhoz. A bolygódugattyús belső égésű motorral, illetve elektromotorral szerelt RX-8-asok egyelőre bérleti konstrukcióban kerülnek Norvégiába. A Mazda célja, hogy minél szélesebb körű tapasztalatokat és adatokat nyerjenek a közúton futó járművek használatából, melyek segítséget nyújthatnak a jövő hidrogénhajtású Mazda típusainak fejlesztésében. Japánban eddig 8 darab Mazda RX-8 Hydrogen RE hibrid fut közúti használatban.
A hasonló hibrid hajtásláccal rendelkező Mazda5 Hydrogen RE bemutatója ITT.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.