Önindító nélküli indítás.
Az SISS rendszer lényege, hogy az önindító segítsége nélkül újraindítható autónk erőforrása. A Mazda az új rendszert már 2009-ben be akarja vezetni, a közvetlen benzin befecskendezéses erőforrásokkal szerelt típusokban.
A motor leállító rendszer az autó állása esetén, a motor alapjáraton járása helyett leállítja a motor működését, majd az elindulási szándék érzékelése esetén azonnal újraindítja azt. Természetsen ezzel sok üzemanyagot lehet megtakarítani.
A hagyományos leállító rendszerek esetében a jármű motorja az önindító segítségével indul újra ugyanúgy, ahogy egyébként is indítjuk a motort. A Mazda SISS rendszere ezzel szemben a gyújtás segítségével, az önindító használata nélkül indítja újra az erőforrást. A Mazda világújdonságnak számító rendszere az álló motor hengerébe üzemanyagot fecskendez, majd begyújtva azt mozgásra készteti a dugattyút a hengerben, beindítva így az erőforrást.
Persze ahhoz, hogy az önindító használata nélküli indítás kivitelezhető legyen, a dugattyúknak egy olyan pozícióban kell állniuk, hogy megfelelő mennyiségű levegő legyen felettük a hengerekben. Éppen ezért az SISS rendszer a motor leállításakor teljes kontrollt gyakorol a dugattyúk pozíciója felett. Indításkor a pontosan kalibrált hengerekbe üzemanyag kerül befecskendezésre. Az SISS rendszer segítségével a motor újraindítása 0,35 másodperc alatt megtörténik, amely éppen feleannyi, mint a hagyományos önindítós újraindítás időigénye.
Megállapítható, hogy a Mazda egyedülálló motor leállító-indító rendszere, nem csak üzemanyagot takarít meg, de a lényegesen gyorsabb újraindítás által stresszmentesebb vezetést is garantál.
Kommentek
mazda-auto.hu | 2010-04-27 15:55 Válasz erre
Ez is egy jó felvetés! Egyébként ha nincs önindító, természetesen bendix sem kell, a főtengely megfelelő pozicíóban megállítását pedig - ezt a cikkben nem részleteztük -, a speciális generátor segítségével oldja meg a vezérlőegység.
juanito | 2009-03-02 00:04 Válasz erre
Automata váltós kocsikat nem lehet "betolni", ha az önindító váratlanul, szerviztől távol tönkremegy. Mivel az újabb autókat nem lehet "bekurblizni", mert végszükség esetére ezt a módozatot "elfelejtették" az autógyárak installálni gépeikre,az automata váltós kocsik önindító hibája esetére forradalmi megoldást nyújt a Mazdának az új megoldása. Kell egyáltalán az önindító? Vagy ezentúl már csak motorpozicionáló elektromotornak hívjuk majd? Nem kell Bendix se? Mindenesetre zseniális az ötlet, nagyobb üzembiztonságot ad az automata váltós kocsiknak.