Bevált alapokon.
A Mazda3 MPS genfi bemutatkozása után már hivatalosan is kijelenthető, hogy az autó erőforrása a továbbra is 260 lóerő és 380 Nm mozgósítására képes 2,3 literes közvetlen benzin befecskendezéses MZR 2,3 DISI maradt. A A motor továbbra is csak az első kerekekre adja át teljesítményét a hatfokozatú kézi váltón keresztül. Mindez nem olyan nagy baj, hiszen így nem vesz el értékes lóerőket a hátsó hajtás, illetve a már jól bevált aktív nyomatékelosztású differenciálmű sok más konkurenssel szemben lehetővé teszi a kanyarokban is a teljesítmény nagy részének kiaknázását.
Formailag viszont jelentősen megváltozott az autó, még a donornak számító második generációs Mazda3-hoz képest is. Ezentúl az európai kiviteleken is nagyméretű hátsó spoiler lesz ugyanúgy, ahogy korábban az észak-amerikába szállított Mazdaspeed3-okon. Akinek az új Mazda3 MPS erőtől duzzadó domborulatai, illetve hatalmas első légbeömlő nyílása nem elégítik ki az autó aggresszív megjelenése iránti igényét, annak itt a motorháztetőn nyitott nagyméretű nyílás, amit akár egy Subaru WRX Sti is megirigyelhetne. Ezen keresztül érkezik egyébként a töltőlevegő hűtőhöz a levegő. A lökhárító alsó légbeömlő légterelő lamelláinak formái pedig egyenesen a Mazda Furai tanulmányautó motívumait idézhetik fel a szemlélőben.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.