Mazda3 MPS töltőlevegő hűtő és motor tuning.

2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda3 MPS töltőlevegő hűtő és motor tuning.

Mazda3 MPS

Forrás: Auto-Expanzió Kft.

 Vajon mi lehet annak az oka, hogy általában az erős autók tulajdonosai mindig többet és többet akarnak? A MAZDA3 MPS-nek a 260 lóerős turbós erőforrásával eleve nem sok ellenfele akad az utakon, és mégis vannak olyanok, kiknek ez nem elég. Szerencsére a fejlesztési lehetőségek adottak, erre példa az elülső töltőlevegő hűtő és egy kis motortuning.


 Elöl hűvösebb.

 

 Általában bevett gyakorlat, hogy az autógyárak a turbófeltöltő töltőlevegő hűtőjét, azaz az intercoolert, az erőforrások tetején helyezik el és a motorháztetőn alakítanak ki valamilyen nyilást az éltető hűtőlevegőnek. A töltőlevegő hűtő feladata a turbó, kompresszor oldala által a motorba visszaszállított levegő hűtése és ezáltal a teljesítmény fokozása.. Ebbe belegondolva belátható, hogy közel sem optimális megoldás, ha az egyébként a hűtés feladatával megbízott intercooler a forró motor tetején helyezkedik el.A Mazda3 MPS töltőlevegő hűtője gyárilag a motor tetején helyezkedik el. 

  

Mit tehetünk hát? Amennyiben optimalizáljuk akarjuk a töltőlevegő hűtő hatásfokát, akkor azt el kell költöztetni a motor tetejéről. De még jobb, ha egy új intercoolert szerelünk fel, melynek térfogata majdnem duplája a gyári hűtő kapacitásának. A Mazda3 MPS első lökhárítója mögött éppen elegendő hely található, így egy nagyobb töltőlevegő hűtőt is beszerelhetünk az itt található klíma és vízhűtő elé. Éppen ezt tettük cégünknél.

 

Éppen helyére kerül a Mazda3 MPS új töltőlevegő hűtője.

 

 

Csőkígyó.

 

 Az új hűtő természetesen csak megfelelő csövek segítségével kerülhet az autó orrára. Ezek a csövek kötik össze a turbófeltöltőt, illetve a motort a töltőlevegő hűtővel. A tágulásra nem hajlamos vékonyfalú fémcsövek rövid, extrém hőálló gumicső betétekkel összekötve kigyóznak a töltőlevegő hűtőig, majd vissza a fojtószelepházig.

További képek a cikk végén.

 

 

Motortuning

 

 

 A Mazda3 MPS 2,3 literes hengerűrtartalmú MZR DISI Turbó erőforrásának gyári teljesítménye 260 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm. Ez a viszonylag könnyű autóban sok mindenre elég az autópályákon is, akár erősebb autókat is meg lehet vele viccelni. Ahhoz, hogy a 300 lóerős autók is illedelmesen kihúzódjanak a belső sávból, amikor az MPS feltűnik a visszapillantóban, szükség van egy kis tuningra. Ebben segít egy, a turbónyomás maximális értékét növelő vezérlő elektronika.A bűvős tuningdoboz és a vezetékek. 

 

Közel a 300 lóerőhöz.

 

 A gyári vezérlőegységre "felfűzhető" vezérlőegység úgy módosítja a motorvezérlő egységbe érkező egyes adatokat, hogy az kénytelen megnövelni az erőforrás maximális teljesítményét. A körülbelül 0,2 Baros töltőnyomás növelés nagyjából 30 lóerővel növeli a motorból kinyerhető lovak számát, míg a nyomatéki csúcsérték 420 Nm-re változik.

 

Védett helyre, az akkumulátor zárt dobozába került az új komputer,

 

Kapcsolható lovak.

 

 Természetesen nincs mindig szükség a többlet teljesítményre, amiben az alkalmazott tuning doboz kapcsolhatósága siet a segítségünkre. A műszerfalon elhelyezett kapcsoló segítségével akár menet közben is előhívhatja az autó tulajdonosa a szunnyadó extra lóerőket. A Mazda3 MPS a módosítások után óra szerint megfutja a 278 km/h-ás sebességet.   Varga István (209577080)

 

További képek:

 

A Mazda3 MPS  intercooler oldalról nézve.Mazda3 MPS elülső intercooler.Mazda3 MPS elülső intercooler.

Ossza meg!

Vissza: Mazda tuning
címkék:

Kommentek

zsozso | 2009-09-30 19:17 Tomi (2008-12-08 09:16 ) részére Válasz erre

cx7 hez kérdezném ,hogy a motor komputer beépítése milyen árban van ki vállalja ,mennyiért, mennyi idő? VAlóban fél óra alatt kész, mint azt a gyártó állítja? Kaptam egyet.Köszönettel

Maár József | 2009-08-30 12:32 Válasz erre

Nem lett rossz. Ajánlani tudom.. Volt szerencsém vezetni EZT az autót.

mazda-auto.hu | 2009-03-02 16:31 Krisz (2009-02-25 18:35 ) részére Válasz erre

Az Egyesült Államokból rendeljük a szettet. Megrendelés: varga@mazda-auto.hu

mazda-auto.hu | 2009-03-02 16:28 Mazdafan (2009-02-22 14:10 ) részére Válasz erre

Érdekes módon a gyártó ajánlása alapján a Mazda6 MPS-hez még nem alkalmazható a szett. ???

Krisz | 2009-02-25 18:35 Válasz erre

Sziasztok!
Lehet valamit tudni a coolerről? Milyen márka? Hogy lehet hozzájutni?
Köszi

Mazdafan | 2009-02-22 14:10 Válasz erre

Üdv!

Ez az eljárás gondolom a Mazda 6 MPS-re is alkalmazható. A teljesítmény adatok ugyanezek lennének a 6-osban is?

mazda-auto.hu | 2008-12-09 12:15 Tomi (2008-12-08 09:16 ) részére Válasz erre

Létezik az STI-hez megfelelő szoftverrel ellátott Box, viszont a Subaru-ban nem vagyunk annyira otthon, hogy garantálni tudjuk, az amerikai verzió szoftvere mit produkál az európai kivitelben?

Tomi | 2008-12-08 09:16 Válasz erre

Helló!
Az lenne a kérdésem hogy ezt a motortuningot meg tudjátok-e csinálni más kocsira is?Pl.:Subaru Impreza STI-re?
Köszi.

Duke | 2008-11-29 16:42 Válasz erre

Azért elég tré, hogy egy ilyen remek gépnek ilyen mocskosan hagyja a tulaj a motort...

mazda-auto.hu | 2008-09-14 12:38 mazda-auto.hu (2008-09-14 12:35 ) részére Válasz erre

Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108. Tel.:66/430-585 varga@mazda-auto.hu

mazda-auto.hu | 2008-09-14 12:35 Krisz (2008-09-11 09:45 ) részére Válasz erre

A motortuning 290000 Ft- körül mozog. Az intercooler ára is árfolyamfüggő, de általában 200000,- Ft-on belül van.

Krisz | 2008-09-11 09:45 Válasz erre

Hello!
Nekem is pont ilyen problémám van az MPS-emmel! :) Tudnátok segíteni a témában? Hol és mennyiért csinálják?
Köszi!

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó