Elöl hűvösebb.
Általában bevett gyakorlat, hogy az autógyárak a turbófeltöltő töltőlevegő hűtőjét, azaz az intercoolert, az erőforrások tetején helyezik el és a motorháztetőn alakítanak ki valamilyen nyilást az éltető hűtőlevegőnek. A töltőlevegő hűtő feladata a turbó, kompresszor oldala által a motorba visszaszállított levegő hűtése és ezáltal a teljesítmény fokozása.. Ebbe belegondolva belátható, hogy közel sem optimális megoldás, ha az egyébként a hűtés feladatával megbízott intercooler a forró motor tetején helyezkedik el.
Mit tehetünk hát? Amennyiben optimalizáljuk akarjuk a töltőlevegő hűtő hatásfokát, akkor azt el kell költöztetni a motor tetejéről. De még jobb, ha egy új intercoolert szerelünk fel, melynek térfogata majdnem duplája a gyári hűtő kapacitásának. A Mazda3 MPS első lökhárítója mögött éppen elegendő hely található, így egy nagyobb töltőlevegő hűtőt is beszerelhetünk az itt található klíma és vízhűtő elé. Éppen ezt tettük cégünknél.
Csőkígyó.
Az új hűtő természetesen csak megfelelő csövek segítségével kerülhet az autó orrára. Ezek a csövek kötik össze a turbófeltöltőt, illetve a motort a töltőlevegő hűtővel. A tágulásra nem hajlamos vékonyfalú fémcsövek rövid, extrém hőálló gumicső betétekkel összekötve kigyóznak a töltőlevegő hűtőig, majd vissza a fojtószelepházig.
További képek a cikk végén.
Motortuning
A Mazda3 MPS 2,3 literes hengerűrtartalmú MZR DISI Turbó erőforrásának gyári teljesítménye 260 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm. Ez a viszonylag könnyű autóban sok mindenre elég az autópályákon is, akár erősebb autókat is meg lehet vele viccelni. Ahhoz, hogy a 300 lóerős autók is illedelmesen kihúzódjanak a belső sávból, amikor az MPS feltűnik a visszapillantóban, szükség van egy kis tuningra. Ebben segít egy, a turbónyomás maximális értékét növelő vezérlő elektronika.
Közel a 300 lóerőhöz.
A gyári vezérlőegységre "felfűzhető" vezérlőegység úgy módosítja a motorvezérlő egységbe érkező egyes adatokat, hogy az kénytelen megnövelni az erőforrás maximális teljesítményét. A körülbelül 0,2 Baros töltőnyomás növelés nagyjából 30 lóerővel növeli a motorból kinyerhető lovak számát, míg a nyomatéki csúcsérték 420 Nm-re változik.
Kapcsolható lovak.
Természetesen nincs mindig szükség a többlet teljesítményre, amiben az alkalmazott tuning doboz kapcsolhatósága siet a segítségünkre. A műszerfalon elhelyezett kapcsoló segítségével akár menet közben is előhívhatja az autó tulajdonosa a szunnyadó extra lóerőket. A Mazda3 MPS a módosítások után óra szerint megfutja a 278 km/h-ás sebességet. Varga István (209577080)
További képek:
Kommentek
zsozso | 2009-09-30 19:17 Tomi (2008-12-08 09:16 ) részére Válasz erre
cx7 hez kérdezném ,hogy a motor komputer beépítése milyen árban van ki vállalja ,mennyiért, mennyi idő? VAlóban fél óra alatt kész, mint azt a gyártó állítja? Kaptam egyet.Köszönettel
Maár József | 2009-08-30 12:32 Válasz erre
Nem lett rossz. Ajánlani tudom.. Volt szerencsém vezetni EZT az autót.
mazda-auto.hu | 2009-03-02 16:31 Krisz (2009-02-25 18:35 ) részére Válasz erre
Az Egyesült Államokból rendeljük a szettet. Megrendelés: varga@mazda-auto.hu
mazda-auto.hu | 2009-03-02 16:28 Mazdafan (2009-02-22 14:10 ) részére Válasz erre
Érdekes módon a gyártó ajánlása alapján a Mazda6 MPS-hez még nem alkalmazható a szett. ???
Krisz | 2009-02-25 18:35 Válasz erre
Sziasztok!
Lehet valamit tudni a coolerről? Milyen márka? Hogy lehet hozzájutni?
Köszi
Mazdafan | 2009-02-22 14:10 Válasz erre
Üdv!
Ez az eljárás gondolom a Mazda 6 MPS-re is alkalmazható. A teljesítmény adatok ugyanezek lennének a 6-osban is?
mazda-auto.hu | 2008-12-09 12:15 Tomi (2008-12-08 09:16 ) részére Válasz erre
Létezik az STI-hez megfelelő szoftverrel ellátott Box, viszont a Subaru-ban nem vagyunk annyira otthon, hogy garantálni tudjuk, az amerikai verzió szoftvere mit produkál az európai kivitelben?
Tomi | 2008-12-08 09:16 Válasz erre
Helló!
Az lenne a kérdésem hogy ezt a motortuningot meg tudjátok-e csinálni más kocsira is?Pl.:Subaru Impreza STI-re?
Köszi.
Duke | 2008-11-29 16:42 Válasz erre
Azért elég tré, hogy egy ilyen remek gépnek ilyen mocskosan hagyja a tulaj a motort...
mazda-auto.hu | 2008-09-14 12:38 mazda-auto.hu (2008-09-14 12:35 ) részére Válasz erre
Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108. Tel.:66/430-585 varga@mazda-auto.hu
mazda-auto.hu | 2008-09-14 12:35 Krisz (2008-09-11 09:45 ) részére Válasz erre
A motortuning 290000 Ft- körül mozog. Az intercooler ára is árfolyamfüggő, de általában 200000,- Ft-on belül van.
Krisz | 2008-09-11 09:45 Válasz erre
Hello!
Nekem is pont ilyen problémám van az MPS-emmel! :) Tudnátok segíteni a témában? Hol és mennyiért csinálják?
Köszi!