Nagyon sok internetes fórum "kel életre", amikor szóba kerül a Mazda6 MPS. Nem véletlen, hogy sok MPS vásárló a fórumozók közül kerül ki. Brian Wolken is egy közülük. Brian (40) egy étterem tulajdonosa, aki egy különleges autót akart vásárolni, amelynek van stílusa, nagy teljesítményű, csúcs technikájú részletekkel rendelkezik és értékálló az elkövetkező 15 évben, a tervezett következő új autó vásárlásáig. Úgy tűnik Brian hosszútávra tervezett, amikor a hosszas keresgélés, illetve japán és európai "luxusautók" tanulmányozása után a Mazda6 MPS mellett döntött.
Az autó megvásárlása persze csak az első lépés volt (másképp miért került volna be a tuning rovatunkba?), hiszen a tuning tervek gyorsan körvonalazódtak, körülbelül amilyen tempóban szervírozták a tányérokat a tulaj jól menő éttermében. A 2006 februárjában megvásárolt autó Brian első tuningolt autója lett, de az internetes fórumokon és különböző oldalakon viszonylag gyorsan széles látókörre tett szert elképzeléseinek körvonalazódásához.
A tuning akkor igazán jó, ha a felhasznált akatrészek stílusban és minőségben is passzolnak az autóhoz. Brian első receptjében a finom külső átalakítások szerepeltek, mint például a 19 collos TSW Nogaro könnyűfém kerekek alkalmazása, vagy az elektromosan behajló JDM külső tükrök, de ide tartozik a JDM hűtőrács is. A körítéshez (hiába, az étterem) tartoznak a fehérre cserélt sárga oldalindexek, illetve a "szuperfehér" izzók alkalmazása az első lámpákban és a ködfényszórókban.
Belül az átalakítások szintén stratégikusan és finoman történtek. A bőrülések eredeti fekete-fehér színkombinációjára alapozva a váltószoknya, a kézifékkar szoknyája, és a könyöktámasz fekete bőrbevonata is fehér szegélycsíkozást kapott. A teljes összhang érdekében a műszerfalon található berakások (gyárilag titán) is fehér bőrbevonatot kaptak. Miután elég "fehérítést" végzett, Brian az egyszerűbb, polcról leemelhető tuning alkatrészekre tért át. Az össze belső világítás izzót szuper fehér fényű ledre cserélte, fényre sötétedő visszapillantó tükörre cserélte az eredetit, egy kör alakú visszajelző műszert pedig a középső légbeömlő helyére telepített. A nagyobb (szó szerint is) dolgok ezután történtek, mégpedig a csomagtartóban. Ide került ugyanis egy négycsatornás JL Audio 450.4 erősítő a szélessávú hangszóróknak, és egy JL Audio 500.1 mono erősítő a szubbasszus sugárzónak. A 4 csatornás az első Boston Z6 komponens szettet és a hátsó ajtókban található SL 65 koaxiális hangszórókat hajtja. A mono erősítő egy 25 cm-es JL Audio 10W7 szubbasszus tekercsét noszogatja.
A beltér után következhet a motortér, ahol a legnagyobb változások történtek. A gyári 260 lóerő növelése, és a későbbi további teljesítménynövelések biztos alapjaként egy nagyobb turbófeltöltőt kapott a soros négyhengeres MZR-DISI. Brian itt már a Turbo XS cég szakembereihez fordult, akik a DTEC turbónyomás kontrolláló Pro piggyback ECU beszerelését és hangolását is elvégezték. Ez a komputer segített a turbónyomás precíz szabályozásában és az ehhez szükséges üzemanyag befecskendezési térkép beállításában. A DTEC-BC-Pro egység érdekes módon egy Gameboy Advance SP-t használ bemeneti hardware-ként, de természetesen itt szó nem lehet játékról. A DTEC akár 4 bar nyomást is kezelni képes szolenoid szeleppel érkezett, de többek között volt hozzá 3 bar nyomásig használható szívócső szenzor, illetve KnockLite detonáció detektor is. A Mazda6 MPS egy rövid Turbo XS torlónyomásos rendszeren át lélegzik és még egy lefúvószelep is került a turbó rendszerébe.
A DTEC egyébként az első megvásárolható motor kontrolláló egység volt a Mazda6 MPS-hez. Segítségével 282 keréken mért lóerőt hoztak ki a motorból, ami kb. 50 lóerővel több a gyári értéknél, illetve 446 Nm nyomatékot. A később betervezett TurboXS kipufogórendszer a tervek szerint elérhetővé teszi a keréken mérhető 300 lóerőt. Az eddigi átalakítások után Brian figyelme a kezelhetőség további javítása felé irányult. Habár a Mazda6 MPS már eleve "zoom-zoom tervezés", hősünk tovább csavart a tuning potencióméter gombján és egy pályára is alkalmas futóműbeállítást hozott tető alá. Ehhez Whiteline gyártmányú 24 mm-es átmérőjű hátsó stabilizátort, AWR stabilizátor-lengőkar összekötőket, KONI lengéscsillapítókat, SPC első gömbtámaszokat (melyekkel a kerékdőlés állítható), illetve MEGAN ültetőrugókat alkalmazott. Talán a gumiabroncsok nitrogénnel töltése az egyik legfényesebb bizonyítéka annak, hogy Brian aprólékosan figyel a részletekre is a teljesítménynövelés során. A gumiabroncsok TOYO T1R típusúak, és 19 collos polírozott peremű TSW Nogaro könnyűfém felnikre vannak felszerelve. Rendkívüli módon vonzzák a tekinteteket a felnik mögül kivillanó 335 mm-es lyuggatott BREMBO féktárcsák és tűzpiros négydugattyús féknyergek. Brian szerint ő az első MPS tulaj, akinek ilyen fékje van (reményeink szerint nem sokáig, mert mi is dolgozunk egy ilyen "ügyön"- mazda-auto). A hátsó fék sem komolytalanabb a 270mm-es szintén lyukacsos ROTORA tárcsákkal.
Az autó tulajdonosának végső célja 350, keréken mérhető lóerő, illetve 500 Nm nyomaték, de ehhez olyan radikálisabb átalakítások is szükségesek lesznek, mint például az egyedi szívóöntvény. De nem minden terve ilyen egzotikus a szerencsés tulajnak, hiszen olyan öltöztetések is hátra vannak, mint a fekete hátsó lámpák, egy olaj fogó kanna (a turbóhoz), illetve a színes szilikon csövek a motortérben.
A tulajnak a munka mellett nem marad ideje hétvégenként úgynevezett pálya napokra járnia, így csak a közutakon élvezi munkája gyümölcsét, de azért terveiben szerepel néhány autókiállítás meglátogatása, ahol bemutathatja a Mazda6 MPS-t a nagyközönségnek. Sajnos a menetteljesítmények változásairól nincsenek adatok, de valószínűleg nagyon kevés ellenfele akad az utakon a tuningolt Mazda6 MPS-nek.
Módosítások listája:
Motor: TurboXS DTEC nyomás és üzemanyag komputer üzemanyag blokkoló védelemmel, TurboXS rövid torlónyomásos szívórendszer, TurboXS katalizátor nélküli verseny kipufogó cső (utcára nem legális), TurboXS Hybrid lefúvó szelep, TurboXS teljes turbó kipufogó rendszer, feketére porfestett ETS 8cm vastag felső intercooler, Street Unit hátsó motor felfüggesztő bak, TMW rövidebb váltás szett szilentekkel.
Futómű: Whiteline 24mm hátsó stabilizátor, AWR első és hátsó stabilizátor-lengőkar összekötők, sárga KONI első és hátsó lengéscsillapítók, MEGAN ültető spirálrugók, SPC állítható gömbtámaszok elöl.
Kerekek: TSW Nogaro 19x8 collos könnyűfém felnik polírozott peremmel, AUTOEXE kerékanyák, BREMBO 335 mm-es első féktárcsák és négydugattyús nyergek, ROTORA 270 mm-es hátsó féktárcsák, EBC fékbetétek hátul, G2 piros féknyereg festék hátul
Gumik: TOYO T1R 225/40/19 (nitrogénnel töltve)
Külső: Mazda JDM elektronikusan behajló tükrök integrált irányjelzővel, PIAA átlátszó oldalfény burák Plasma gtx izzókkal, üvegszálas emblémamentes JDM első hűtőrács, PIAA szuper fehér (4000K) első lámpa és ködlámpa fények, füstözött hátsó lámpa ledek, CORKSPORT polírozott első toronymerevítő, MAZDASPEED olajbeöntő sapka, HKS D1 hűtőradiátor kupak.
Belső: DEFI LINK Imperial narancssárga megvilágítású műszerek a töltőnyomás és a kipufogógáz hőmérséklet visszajelzésére, DEFI LINK szabályzó a két műszerhez, K40 dupla radar detektor lézer zavaróval, REDLINE GOODS bőr kiegészítők, műszerfal részleges fehér bőrözés, PIAA szuper fényes ledek az ajtó és a térképolvasó lámpaizzók helyett, Mazda automatikusan sötétedő belső tükör, 50%-osan sötétített ablakok.
Elektronika: Rockford Fosgate 3Sixty.2 digitális processzor-ami a fixen beépített gyári audio rendszerekből komoly erősítőrendszerek számára is használható kiemelésektől mentes zenei jelet produkál, iPod 60GB video MP3 lejátszó-amely az általunk is forgalmazott hangkártyán keresztül operál a gyári rendszerrel, Periférikus pxod interface, JL Audio 450.4 4 csatornás végerősítő, JL Audio 500.1 szubbasszus erősítő, JL Audio 10W7 10 collos szubbasszus sugárzó, BOSTON ACOUSTIC Z6 komponens szett, PYRAMID 1.2 Farados pufferkondenzátor, OPTIMA Yellow top spirálcellás akkumulátor.
Kommentek
Andi | 2008-11-15 11:13 Válasz erre
Gyönyörű....egyszerüen utánozhatatlan......:)