Persze többről van szó mint elkészítésről, hiszen az új két rotoros erőforrás az elképesztő Mazda Taiki tanulmányautó szíveként debütált a Tokió Motor Show-n. Az új motor esetében igazi szenzáció, hogy szakít a wankel rendszerű benzines erőforrások hatásfok szempontjából hosszú ideje eddig ideálisnak tekintett 654 köbcentiméteres kamra térfogatával és nagyjából 150 kcm-mel nagyobb kamránkénti térfogattal rendelkezik. A Mazda a változtatások eredményeképpen optimálisabb üzemanyag felhasználást és egyben nagyobb teljesítményt is garantál. Egyenlőre konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, de annyi bizonyos, hogy közvetlen benzin befecskendezéssel rendelkezik az új motor. Az első képen az is megfigyelhető, hogy immár kamránként három olajbefecskendező fúvóka biztosítja az éltömítések kenését, illetve a tömítettséget.
Sokan, a világ egyetlen bolygódugattyús erőforrásával szerelt Mazda RX-8 sikerei ellenére sem hittek benne, hogy a Renesis nevű wankel rendszerű motornak lesz utódja. Két héttel ezelőtt minden aggódó megnyugodhatott, hiszen a Mazda bejelentette, hogy elkészítette a 16X jelű új generációs Renesis erőforrás prototípusát.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.