Immár a forma is agresszív.
A magas övvonal és a megnövekedett szélesség igen robusztus megjelenésűvé tette az autót, így a forma immár a jelenlegi kivitel megjelenésből az agresszívitást hiányolókat s kielégítheti. Az egyes részelemek, így például az első sárvédők hangsúlyos domborítása, vagy a magas motorháztető az erősen döntött szélvédővel tovább fokozza a BT-50 megnyerő vonalvezetését és egyediségét a kategóriában.
Akár egy hármasban.
A belső térben szintén sokat változott a megjelenés. Mind a műszerfal "csövekbe" helyezett sportos kijelzői, mind pedig a középkonzol kialakítása, vagy a kormánykerék nagyon hasonló a jelenlegi Mazda3 típus által megismerthez, ez pedig elismerésre méltó, hiszen a pick-upok tulajdonképpen munkagépként is használhatók.
Új motor, új váltó.
A hajtásláncról egyelőre hivatalosan nem sokat mond a Mazda, de nagyon valószínű, hogy az eddigi 2,5 literes motor helyett az új Mazda6-ban már megismert 2,2 literes dízel kerül a motortérbe, az alapverzióban 150 lóerős kivitelben. Nagyobb teljesítményű verziók, sőt egy nagyobb három literes hengerűrtartalmú motor rendelhetősége sem kizárt. A 2,2-es motorhoz biztosan hat előremeneti fokozatú váltó fog csatlakozni.