Még Mazdásabb lett.
A CX-7 modellfrissítésének kidolgozása során a Mazda arra törekedett, hogy egy olyan autót hozzon létre, amely még „Mazdásabb”. A stílus, dinamizmus és megfizethetőség még harmonikusabb egyensúlya globális vonzerővel ruházza fel a járművet, és segíti abban, hogy hű maradjon a Mazda „Fenntartható Zoom-Zoom” filozófiájához, amely a vezetési élmény és a környezetvédelmi, biztonsági jellemzők összehangolását szorgalmazza.
Mivel Európában rendkívül nagy az igény a tiszta üzemű, kis fogyasztású dízelmotorok iránt, a Mazda CX-7 SUV modellfrissítése során felvették a kínálatba az új generációs MZR-CD 2,2 literes turbódízel motort, melyet a kifejezetten az európai piacra tervezett, szelektív katalizációs (SCR) rendszerrel is felszereltek. A motor forgatónyomatéka bőséges 400 Nm, amelyet az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszer (Active Torque-Split All-Wheel Drive) visz át az útra. A motorválaszték másik tagja a jól ismert 2,3 literes DISI Turbo benzinmotor. A frissítés során a Mazda sportos crossover szabadidőjárművét holttérfigyelő rendszerrel (Rear Vehicle Monitoring, RVM) és vészfékezési jelzőrendszerrel (Emergency Stop System, ESS) is felszerelték, így a modell még jobb aktív biztonságot kínál.
„Úgy gondolom, az új CX-7 optimális pozícióból indul ahhoz, hogy élvezetesen vezethető, környezetileg is fenntartható szabadidőjárműként szálljon versenybe világszerte. Eltávolodik a jelenlegi CX-7 észak-amerikai fókuszú fejlesztésétől és marketingjétől, és valóban globális modellként lép színre. Ennek érdekében létfontosságú volt, hogy jobb hajtáslánc-technológiákat (például egy dízelmotort) vezessünk be, valamint úgy javítsuk a modell belső és külső minőségét, hogy az a világ bármely pontján megfeleljen a vásárlók elvárásainak. Ezáltal a modellfrissítés a legkülönbözőbb piacokon versenyképes pozícióba helyezi a CX-7-et” – nyilatkozta Ocuka Maszasi programigazgató.
Külső formaterv
Áttervezett, még inkább prémium jellegű megjelenés.
A frissített modell külső formaterve az eredeti CX-7 atletikus megjelenésén alapul. Egyfelől a sportos crossover szabadidőjármű formai tematikájának továbbfejlesztése, másfelől olyan módosításokat tartalmaz, amelyek az eddiginél is egyértelműbben tükrözik a modell prémium személyiségét, és kifinomultabb karakterrel ruházzák azt fel. A modellfrissített CX-7 új orrkialakítása, részletmegoldásai és kiváló külső összeszerelési minősége új szintre emelik az eredeti modell fejlett, érzelemgazdag formatervét. Ugyanakkor a beltérben alkalmazott új anyagok és formák fokozottan prémium megjelenést és érzetet kölcsönöznek a modellnek.
A CX-7 új, alsó légbeömlője olyan nagyméretű, ötszögletű kialakítást kapott, amely büszkén hirdeti a modell hovatartozását, egyben összhangot teremt közte és a Mazda modellkínálatának legújabb tagjai között. A hűtőmaszkot stílusos ezüst szegély keretezi, erősítve az autó prémium karakterét, ami pedig a funkcionalitást illeti, a korábbinál nagyobb beömlőfelületet ad, az ebből eredő, kimagasló hűtési teljesítmény pedig különösen fontos az újonnan bevezetett, 2,2 literes turbódízel motor esetében. A homlokzat egyéb módosításai között említést érdemel az első ködfényszórók átrajzolt kerete, ami optikai lendületet teremt, és mesteri kidolgozottságról tanúskodik.
Oldalról az ajtók alsó felén végigfutó, újonnan bevezetett, krómozott díszítősáv (felszereltségi szinttől függően) emeli ki az autó sportos sziluettjét. Hátulnézetből a CX-7 modellfrissítése egy új krómlécet jelent a csomagtérajtó kilincsén; a hátsó részen eszközölt módosítások sorát az új, nagyobb hátsó légterelő (felszereltségi szinttől függően) zárja le.
A modellfrissítésen átesett Mazda CX-7 modell hét különböző karosszériaszínben rendelhető (piactól függően), amelyek mindegyike jól egészíti ki az autó erőteljes külső formatervét. A kínálatban három új szín is megjelent: ezek az Alumínium metál, a Stormy kék mica és a Brillant fekete mica. Az előző modellből vették át a népszerű fekete és homokbarna belső színskálákat. A modellfrissítés során új rajzolatú, 18 colos keréktárcsákat kapott a CX-7, illetve első ízben megjelent a kínálatban egy 19 colos könnyűfém keréktárcsa (felszereltségi szinttől függően), amely még inkább érvényre juttatja a CX-7 teljesítményét és kifinomultságát.
Belső formaterv - Minőségi részletek
Vezetői környezet - új kormánykerék.
A külső formaterv fokozottan prémium megjelenéséhez hasonló hangulatot sugároz az autó beltere, minőségi részletmegoldásai sportossá, ugyanakkor igen kifinomulttá teszik azt. A CX-7 új, sportos, prémiumhatású kormánykereket kapott. A kormányon elhelyezett gombokkal a vezető anélkül kezelhet bizonyos funkciókat, hogy tekintetét le kellene vennie az útról. Új kialakítást kapott az elsötétíthető műszeregység, kék gyűrűs megvilágítással, fehér mutatókkal és olyan, háromdimenziós műszerlapokkal, amelyek fokozott minőségérzetet sugallnak.
A jármű egyedi, kétfedeles műszerfalát is módosították. A felső árnyékoló az eddigi egyenes helyett finoman hullámzó kialakítást kapott, annak érdekében, hogy a leolvasás szempontjából optimális helyen, középen, a vezetőtől jobbra helyezhessék el az új multi-információs kijelzőt (MID). A középkonzol szélein elhelyezett zongoralakk vagy fémhatású betétek tovább emelik a beltér kifinomultságát.
A modellfrissítésen átesett CX-7 belső terének számos pontján új anyagokat alkalmaztak, hogy ezzel is erősítsék a minőség-érzetet és megjelenést. A klímaberendezés oldalsó légbeömlőinek gyűrűit egyedi, csillogásmentes krómmal borították. Újak a könyöklők az első és a hátsó ajtókon, puha párnázatuk a korábbinál jobb minőségi hatást és nagyobb kényelmet ad. A padlókonzol könyöklőjének fedele vastag, ellenálló uretánból készült, textúrája egyszerre lágy és feszes, ami a tartósságot kényelemmel kombinálja. A magasabb felszereltségi szinteken új, kiegészítő párnázatot kapott a könyöklő.
Felszereltség - fejlett funkcionalitás.
A CX-7 modellfrissítése során olyan fejlett felszereléseket vezettek be, amelyek még gazdagabb funkcionalitást biztosítanak a vezetőnek, valamint az utasoknak, és melyeknek köszönhetően a Mazda sportos crossover szabadidőjárműve különösen egyszerűen és élvezetesen használható a mindennapokban. Az új generációs Mazda6 és Mazda3 modellekhez hasonlóan a frissített CX-7 is új ember-gép interfészt (HMI) kapott, amely a fejlett vezetőtámogatási funkciók mellett fokozottan magabiztos vezetést eredményez, elsősorban az integrált multi-információs kijelzőnek köszönhetően.
Új multi-információs kijelző (MID) – optimalizált vezetőtájékoztatás.
Annak érdekében, hogy optimális módon láthassák el a vezetőt a szükséges adatokkal, a Mazda egy új multi-információs kijelzővel (MID) szerelte fel a modellt. A továbbfejlesztett szolgáltatásokat kínáló kijelzőt a középkonzol tetején, a felső műszerfali árnyékoló alatt helyezték el, ahol könnyen leolvasható. A kijelző megjeleníti az olyan aktuális menet-információkat, mint az üzemanyag-fogyasztás, a karbantartási értesítések, valamint a tolatókamera és a navigáció képe. Egy külön lépernyőn olvashatók le az audio- és klímaberendezések adatai, ez alatt kaptak helyet a visszajelző lámpák, a biztonsági öv becsatolására, illetve a légzsák kikapcsolt állapotára figyelmeztető fényekkel egyetemben. Az MID rendszer kétféle folyadékkristályos (LCD) monitorral választható: egy nagy fényerejű, nagy felbontású, 4,1 colos színes képernyővel, vagy egy 3,5 colos monokróm pontmátrix kijelzővel. A kijelzők megegyeznek a vadonatúj Mazda3-hoz választható képernyőkkel.
Tolatókamera és új kompakt navigációs rendszer nagy felbontású kijelzővel.
A CX-7 egyes kiviteleit a manőverezést megkönnyítő tolatókamerával szerelik fel. A kamera által közvetített képet az ezekben a modellváltozatokban alaptartozékként kínált, 4,1 colos, színes TFT kijelzőn jeleníti meg a rendszer. A CX-7 modellfrissítésének további újdonsága a kompakt navigációs rendszer (felszereltségi szinttől függően), amely a fentiekben ismertetett MID rendszer színes TFT monitorán jeleníti meg a térképet. A navigációs berendezés a kormánykerékről működtethető, ami a remekül leolvasható képernyővel együtt a rendszer menet közbeni kezelését és leolvasását egyaránt biztonságossá és egyszerűvé teszi. A fejlesztők az alapvető funkciók bővítésére koncentráltak, és a praktikusabb kezelhetőség érdekében kompakt SD kártyán tárolt térkép adatbázist alkalmaztak.
A Mazda modellfrissítésen átesett, sportos crossover szabadidőjárművének egyik újdonsága a vezetés közben, külön kézmozdulat nélkül is vezérelhető, Bluetooth® rendszerű, vezeték nélküli mobiltelefon-technológia alkalmazása (felszereltségi szinttől függően).
A rendszer azonban ennél is többet kínál: kapcsolatot teremt a Bluetooth® kompatibilis zenelejátszók és a CX-7 fedélzeti audiorendszere között. A hordozható lejátszón tárolt zeneszámok lejátszása az audiorendszer előlapi kapcsolóiról vagy a kormánykerékről vezérelhető. Ezen kívül a középkonzol első felén egy AUX csatlakozó is helyet kapott, így az utasok a nem Bluetooth® kompatibilis zenelejátszókon tárolt zenéket is élvezhetik a fedélzeti rendszer hangszóróin keresztül.
A modellfrissítésen átesett CX-7 vezetőülése a legkülönfélébb testalkatú emberek számára is optimális üléshelyzetet kínál, motoros mozgathatóságához hárompozíciós memória funkció társul (felszereltségi szinttől függően). A magasabb felszereltségű modelleken pedig mostantól az utasoldali első ülést is villanymotorok mozgatják.
Hajtásláncok – új, tiszta üzemű 2,2 literes turbódízel
A vásárlók növekvő környezetvédelmi tudatosságára és az egyre szigorúbb európai emissziós korlátozásokra reagálva a CX-7 motorválasztéka a sportos menetteljesítmények és a kimagaslóan jó környezetvédelmi teljesítmény új, fejlettebb kombinációját kínálja. A 2,3 literes DISI benzines turbómotor mellett újdonságként megjelent a kifejezetten Európa számára kifejlesztett, új, nagy teljesítményű, csekély károsanyag-kibocsátású, 2,2 literes közös nyomócsöves dízelmotor.
Lenyűgöző forgatónyomaték 7,5 liter/100 km üzemanyag-fogyasztás mellett. Az új generációs MZR-CD 2,2 literes, soros négyhengeres, DOHC 16 szelepes turbódízel erőforrással a modellfrissítés során egészült ki a CX-7 motorválasztéka. A motor maximális forgatónyomatéka 400 Nm már 2000 fordulat/perc fordulatszámon, legnagyobb teljesítménye 127 kW/173 LE 3500/percnél. A motor 2,2 literes lökettérfogata, a turbófeltöltő, valamint a magas, 200 MPa befecskendezési nyomást alkalmazó, közösnyomócsöves közvetlen befecskendezés együttesen nagy teljesítményt és forgatónyomatékot szavatol, alacsony károsanyag-kibocsátás mellett. Az optimalizált hatásfokú töltőlevegőhűtő szintén a nagy teljesítmény lineáris leadását segíti elő. A kedvező üzemben tartási költség érdekében a DOHC szelepvezérlés karbantartást nem igénylő vezérműláncot alkalmaz.
Kiegyensúlyozó tengely és gömbgrafitos öntöttvas forgattyúsház a kisebb motorzaj érdekében.
A lánchajtású kazettás kiegyensúlyozó tengely számottevően mérsékli a kellemetlen zajokat és rezgéseket (NVH) valamint nagymértékben mérsékli a búgó zajok kibocsátását, illetve lineáris összefüggést teremt a gázpedál állása és a motorhang között, ami fokozott vezetési élményt eredményez.
A 2,2 literes DOHC közös nyomócsöves turbódízel motorral együtt vezetik be a Mazda saját fejlesztésű katalizátorát, valamint egy magas hőellenállású kerámiából készült, újonnan kifejlesztett dízel koromrészecskeszűrőt. Ez a katalizátor a kipufogógázban található oxigénen kívül a saját alapanyagában tárolt oxigént is képes felhasználni, ezzel javítva a korom elégetését. Ezzel optimalizálhatóvá vált a szűrő regenerálásához szükséges idő (1/3-dal rövidebb), és kimagasló emissziós értékeket értek el, anélkül, hogy le kellett volna mondani a teljesítményről vagy a vezetési élményről.
Az új turbódízel motorral a modellfrissítésen átesett Mazda CX-7 11,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége 200 km/h. A MZR-CD 2.2 dízelmotorral szerelt CX-7 modell további újdonsága a szelektív katalizációs (SCR) rendszer, amelyet első ízben alkalmaztak Mazda modellen. Ez a rendszer a nitrogén-oxidokat (NOx) egy adalékanyag segítségével ártalmatlan nitrogénné és vízzé alakítja át.
A benzines is átlagon felüli.
A Mazda CX-7 motorválasztékában a modellfrissítést követően is megtalálható a méltán elismert, soros négyhengeres DOHC 16 szelepes, 2,3 literes DISI Turbo benzinmotor. Az erőforrás maximális teljesítménye 191kW/260 LE 5500/percnél, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm (3000/percnél).
Fejlett katalizátor-technológia
A Mazda3-hoz hasonlóan a modellfrissítésen átesett, MZR 2.3 DISI Turbo benzinmotorral felszerelt CX-7 modelleken is megtalálható a Mazda egyedi, szinguláris nanotechnológiás katalizátora. A rendszerben alkalmazott szinguláris nanotechnológia a nanotechnológiában szokásosnál is kisebb anyagi részecskékkel dolgozik. A fejlett technológiának köszönhetően a jelenlegi modellnél körülbelül 73 százalékkal kevesebb nemesfémet kellett felhasználni az új katalizátorban. Az egységenkénti nemesfém mennyisége a korábbi 0,89 grammról 0,24-re csökkent. Ez az új Mazda technológia segít megóvni ritka természeti kincseinket, és hozzájárul a környezet védelméhez.
Futómű – tökéletesített vezethetőség és menetkényelem.
A Mazda az első generációs CX-7 bevezetésével forradalmasította a sportos crossover szabadidőjárművek kategóriáját. A praktikus, mégis sportos modell a frissítést követően még erőteljesebben képviseli az eredeti termékfilozófiát: a karosszéria számottevően merevebb lett, és a futóművét is továbbfejlesztették. Mindez az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtással együtt még jobb menetstabilitást és rugózási kényelmet eredményez, és a Mazda SUV zászlóshajójához méltó, fokozottan prémium vezetési élményt szavatol.
A Mazda mérnökei a modellfrissítés során kiegészítő merevítések alkalmazásával öt százalékkal növelték a CX-7 torziós szilárdságát, ami még jobb menetstabilitást és -kényelmet eredményez. A merevítésekből adódó tömegnövekedés minimalizálása érdekében a Mazda ragasztásos hegesztést alkalmazott. Ezek viszonylag könnyű illesztések, amelyeknél a ponthegesztett elemeket ragasztóval is összeerősítik. Mindezen felül a merevebb karosszéria tompítja az útzajt, mielőtt az eljutna az utastérbe, és ezzel hozzájárul az általános zajkomfort javításához.
Az egyes motorok teljesítmény-jellemzőihez hangolt felfüggesztés elöl MacPherson rugóstagokat, hátul többlengőkaros konfigurációt alkalmaz. A modellfrissítés során új lengéscsillapítókat kapott a CX-7, amelyek nagyobb átömlő-nyílásaikkal lágyabb rugómozgást engedélyeznek, javítják a stabilitást és a menetkényelmet. Ugyanakkor a fokozott karosszéria-merevség egészen finom futómű-mozgásokat engedélyez, feszesebb hangolás mellett.
A Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszere – kimagasló vonóerő-átvitel
Az eredeti modellhez hasonlóan az európai CX-7 a modellfrissítést követően is alapfelszerelésként kínálja a Mazda aktív nyomatékszabályozású összkerékhajtási rendszerét, amely csúszós felületen segít megelőzni a kerekek elpörgését, szárazon pedig kimagasló vonóerő-átvitelt biztosít. A rendszer vezérlőegysége egy elektronikus szabályozású, soklamellás – Haldex-rendszerű – tengelykapcsolón keresztül osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó tengely között. A rendszer automatikusan osztja el a nyomatékot (100/0 - 50/50 tartományban) az első/hátsó tengelyek között, így minden vezetési helyzetben optimális forgatónyomatékot képes szállítani.
A MZR-CD 2.2 motorral felszerelt járművekben alaptartozék az elektrohidraulikus szervokormány (EHPAS), amely pontos, pozitív kormányérzetet biztosít. Ehhez a szervóban villanymotorral hajtott szivattyú állítja elő a hidraulikus nyomást. A kormányrásegítés mértékének járműsebességtől, valamint a kormánykerék elforgatási sebességétől függő, pontos szabályozhatósága segít elkerülni a felesleges üzemanyag-fogyasztást, és ezzel még takarékosabbá teszi a 2,2 literes turbódízel motort. Az MZR 2.3 DISI Turbo benzinmotorral szerelt modelleket hidraulikus szervokormánnyal szerelik fel. Ez a rendszer ugyancsak a menetsebesség függvényében szabályozza a rásegítés optimális mértékét.
Biztonság – új holttérfigyelő és vészfékezési jelzőrendszer
A modellfrissítésen átesett CX-7 nem csupán környezetvédelmi teljesítménye, de biztonsági szolgáltatásai révén is optimálisan illeszkedik a Mazda Fenntartható Zoom-Zoom stratégiájába. A Mazda sportos crossover szabadidőjárművének aktív biztonsági arzenálját két újonnan bevezetett rendszer teszi még teljesebb körűvé.
A Mazda CX-7-et első ízben szerelik fel a Mazda RVM holttérfigyelő rendszerével. A rendszer (legalább 60km/h menetsebesség esetén) a hátsó lökhárítókba beépített radarok segítségével ismeri fel a hátulról közeledő járművet. A 24 GHz frekvencián dolgozó radarok az autó mögötti 50 méteres területet képesek felügyelni, függetlenül az esetleges kedvezőtlen időjárási körülményektől. Amennyiben a rendszer a balra vagy jobbra eső sávban közeledő, esetleg az autó melletti holttérben haladó járművet észlel, a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben aktivált jelzéssel figyelmezteti a vezetőt a veszélyhelyzetre. Amennyiben ekkor a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a tükörben villogni kezd a figyelmeztető fény, valamint hangjelzés inti arra a vezetőt, hogy ne kezdje meg a sávváltást.
A CX-7 modellfrissítése során új ESS rendszert vezettek be. Amennyiben a CX-7 50 km/h-nál nagyobb sebességgel halad, és a vezető hirtelen fékez, az ESS rendszer automatikusan működésbe hozza a vészvillogót, amely gyors villogással figyelmezteti a forgalom többi résztvevőjét a vészhelyzetre.