2024. November 5. Kedd - Imre

Új Mazda DPF rendszer.

Mazda DPF

Forrás: Mazda

 Mint arról már korábban híreinkben beszámoltunk, hamarosan bevezetésre kerül a Mazda új 2,2 liter hengerűrtartalmú öngyulladásos, azaz dízel erőforrása. Az új motorral egy időben annak dízel részecskeszűrő rendszere, vagyis a DPF is megújul. 


 Világújdonság.

 Az új 2,2 literes dízel erőforrásokban a nagyobb hengerűrtartalom ellenére, a továbbfejlesztett befecskendezők és a csökkentett kompresszió tovább Mazda CD 2,2.javítják az üzemanyag felhasználási mutatókat. Ezzel együtt világújdonságként számító katalizációs folyamatokat is hasznosító, új DPF rendszer segíti a koromrészecskék eltávolítását a kipufogógázokból. Az új rendszerrel a DPF szűri kiégetése mintegy 60%-kal gyorsabban megy végbe a jelenleg használt megoldáshoz képest. Részben ennek köszönhetően az új MZR-CD 2,2 erőforrás teljesíti az EURO5 károsanyag kibocsájtási szabvány előírásait. Az új motor egyébként a merevebb öntvénynek és a két kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően lényegesen kevesebb rezgéssel működik.

A hangsúly a pórusokon.

Az új "tiszta dízel" Mazda erőforrásnak egy rendkívül magas hőmérsékletnek is ellenálló részecskeszűrője van (DPF), melyben már egy új fejlesztésű katalizátor optimalizálja az összegyűlt koromrészecskék elégetési folyamatát. Ez a katalizátor, a világ első ilyen jellegű aktivációs folyamatával működik. A precízebb motor vezérléssel kiegészítve az új rendszer a felére csökkenti a DPF szűrő kiégetési igényét, és a kiégetések időigénye is mintegy harmadára csökken a "hagyományos" rendszerekkel szemben.

 A DPF katalizátora a kipufogógázban megtalálható oxigént hasznosítja a szilárd részecskék kiégetésekor. Az elégetés kivitelezéséhez meg kell növelni a kipufogógáz hőmérsékletét , amely többlet üzemanyagot igényel, rontva a takarékossági mutatókat.

 A Mazda egyedülálló katalizátorában használt kerámia bázisú anyag molekuláris szerkezete lehetővé teszi az itt tárolt oxigén könnyű mozgását. Ez az extra oxigén mennyiség pedig lehetővé teszi a kiégetések hatékonyabb kivitelezését, amely a DPF regeneráció időszükségletét csökkenti.

Balról a jelenlegi, jobbról az új "pórusos" kerámia látható.

Balról a jelenlegi, jobbról az új, oxigén áteresztő pórusokkal rendelkező kerámia.

 Így pedig ez az új katalizációs eljárás csökkenti a korom kiégetéséhez szükséges többlet üzemanyag befecskedezést. Ez javítja az üzemanyagfogyasztási adatokat, illetve tisztábbá teszi a kipufogógázokat, redukálja a szén-dioxid kibocsájtást.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó