2024. December 22. - Zéno

Új Mazda DPF rendszer.

Mazda DPF

Forrás: Mazda

 Mint arról már korábban híreinkben beszámoltunk, hamarosan bevezetésre kerül a Mazda új 2,2 liter hengerűrtartalmú öngyulladásos, azaz dízel erőforrása. Az új motorral egy időben annak dízel részecskeszűrő rendszere, vagyis a DPF is megújul. 


 Világújdonság.

 Az új 2,2 literes dízel erőforrásokban a nagyobb hengerűrtartalom ellenére, a továbbfejlesztett befecskendezők és a csökkentett kompresszió tovább Mazda CD 2,2.javítják az üzemanyag felhasználási mutatókat. Ezzel együtt világújdonságként számító katalizációs folyamatokat is hasznosító, új DPF rendszer segíti a koromrészecskék eltávolítását a kipufogógázokból. Az új rendszerrel a DPF szűri kiégetése mintegy 60%-kal gyorsabban megy végbe a jelenleg használt megoldáshoz képest. Részben ennek köszönhetően az új MZR-CD 2,2 erőforrás teljesíti az EURO5 károsanyag kibocsájtási szabvány előírásait. Az új motor egyébként a merevebb öntvénynek és a két kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően lényegesen kevesebb rezgéssel működik.

A hangsúly a pórusokon.

Az új "tiszta dízel" Mazda erőforrásnak egy rendkívül magas hőmérsékletnek is ellenálló részecskeszűrője van (DPF), melyben már egy új fejlesztésű katalizátor optimalizálja az összegyűlt koromrészecskék elégetési folyamatát. Ez a katalizátor, a világ első ilyen jellegű aktivációs folyamatával működik. A precízebb motor vezérléssel kiegészítve az új rendszer a felére csökkenti a DPF szűrő kiégetési igényét, és a kiégetések időigénye is mintegy harmadára csökken a "hagyományos" rendszerekkel szemben.

 A DPF katalizátora a kipufogógázban megtalálható oxigént hasznosítja a szilárd részecskék kiégetésekor. Az elégetés kivitelezéséhez meg kell növelni a kipufogógáz hőmérsékletét , amely többlet üzemanyagot igényel, rontva a takarékossági mutatókat.

 A Mazda egyedülálló katalizátorában használt kerámia bázisú anyag molekuláris szerkezete lehetővé teszi az itt tárolt oxigén könnyű mozgását. Ez az extra oxigén mennyiség pedig lehetővé teszi a kiégetések hatékonyabb kivitelezését, amely a DPF regeneráció időszükségletét csökkenti.

Balról a jelenlegi, jobbról az új "pórusos" kerámia látható.

Balról a jelenlegi, jobbról az új, oxigén áteresztő pórusokkal rendelkező kerámia.

 Így pedig ez az új katalizációs eljárás csökkenti a korom kiégetéséhez szükséges többlet üzemanyag befecskedezést. Ez javítja az üzemanyagfogyasztási adatokat, illetve tisztábbá teszi a kipufogógázokat, redukálja a szén-dioxid kibocsájtást.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó