teszt,mazda
2024. Május 18. Szombat - Erik
Tesztek
Mazda6 Skyactiv-D 2.2.
Korábban már írtunk az előszériás Mazda6-os menetpróbájáról, most azonban a végleges változatot vettük górcső alá. Az új Mazda6 már a bevezetés előtt több rendelést abszolvált, mint a kifutó modell tavaly egész évben! A várakozásoknak megfelelően az eladások jelentős részét a gázolajosok...
Új Mazda6 próba.
Nem titok, hogy a Mazda egyfajta vállalati válságon ment keresztül a közelmúltban, de az idei második félév adatai lényegesen jobbak az elsőnél. Világszerte 12 százalékkal nőttek az eladások, a CX-5-ből máris 200000 darabot adtak el, és az új Mexikói üzem beindítása is közeledik, mely csökkenti a jelenlegi...
Mazda3 SkyActiv
Az elkövetkező években a különböző Mazda típusok Skyactiv fedőnév alatt készülnek majd, mely a motor, sebességváltó, karosszéria, felfüggesztés kimagasló üzemanyag takarékosság jegyében tervezését jelenti. Persze a Mazdák esetében régóta megszokott "élmény vezetni" tulajdonság sem kerülhet...
Mazda CX-5 menetpróba.
Bár az általános felhasználásban megkérdőjelezhetők előnyeik, az úgynevezett kompakt szabadidő autók népszerűsége növekszik, így az eladások töretlenül emelkednek, a többi kategória rovására. Nálunk is hasonló a helyzet, így nem véletlen a Mazda CX-5, kompakt szabaidő autó érkezése.
Mazda5 2,0 DISI teszt
Manapság dízel a divat, de a két literes benzinmotorral sem kell megijedni a Mazda5-östől, nem fogyaszt sokat. Az pedig még jobb, ahogy megy.
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Akár testvéri ikrekként is vizsgálhatjuk a 2011-es Mazda2, és a 2011-es Ford Fiesta típusokat, hiszen mindkettő ugyanarra a platformra épül, és egyaránt jó három évvel ezelőtt ismerhettük meg formatervüket. Közelebbről megvizsgálva őket viszont meg kell állapítanunk, hogy valami történt a bemutató teremig vezető út közben.
Mazda5 2011 próba.
A Mazda kitartóan ragaszkodik bizonyos elveihez, s ez az Ötös új nemzedékénél is tetten érhető. A most futó generáció is híresen jól dirigálható jármű a maga kategóriájában, de az új Mazda5 egészen tökéletes példa a Mazda azon alapszabályára, miszerint egy termetes autónak sem kell feltétlenül esetlenül mozognia..
Mazda CX-9 V6 GT.
Agresszív megjelenés, rendkívül jó kezelhetőség, és 273 lóerős V6-os motor: úgy hangzik mint egy ellenőrző lista, mely kedvenc sportkupém tulajdonságait sorolja fel. Ez egészen addig igaz is lenne, míg hozzá nem teszem a hét üléses kapacitást.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó