2024. December 3. Kedd - Ferenc

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2012-08-07 15:44 mazda-auto.hu részére

Szívesen! Viszont érdekes, hogy kb. 700 km óta ellenörzésről ellenérzésre rendre (hideg motornál, árnyékban) 1-2 mm-rel magasabb a szint az olajteknőben. Jelenleg 5 mm-rel van max felett. 700 km-rel ezelőtt még 4 mm-rel volt max alatt. Lehetséges kisívni fecskendővel valamennyit az olajteknőből a nívópálca csövén keresztül?

mazda-auto.hu | 2012-07-31 09:35 corre78 részére

Nagyszerű, köszönjük a tapasztalataid megosztását!

corre78 | 2012-07-30 16:19

Tegnap végre lecseréltem a gyertyáimat. Keveset mentem az autóval az utóbbi pár hétben, ezért húzódott el. Legutóbb 39700 km-nél volt csere. Most 59620 km van az autóban. Mind a négy gyertya nagyon vékony őzbarna habkő állagú lepedékkel volt borítva. Foltokban körömmel megvakarva por formájában lejött és fémtiszta volt alatta a gyertya. Zoom cleaner-rel 2x lekezteltem és szinte újnak néznek ki. A 20000 km alatt, míg bent voltak a gyertyák: végig részpremix 1:350 arányban, 39700 km-től 55160 km-ig dexelia az égéstérbe és a főtengelycsapágyakhoz, 55160km-től 56345km-ig 2T olaj az égéstérbe és dexelia a főtengelycsapágyakhoz, 55345 km-től mostanáig 2T olaj az égéstérbe és Mobil1 0W-40 a főtengelycsapágyakhoz. A gyertyanyílásokon amit láttam a rotorokból az is szép őzbarna volt.

mazda-auto.hu | 2012-06-18 08:53 corre78 részére

1. Valószínűleg viszonylag állandó volt a fordulatszám, és gázpedál állás, illetve a hőmérséklet (beszívott levegő/motor), így a "kis terhelés pozíció parancsot" kapta az olajbefecskendező pumpa a vezérlőegységtől. 2-6. Köszönjük a tanulságos információkat!

corre78 | 2012-06-16 09:39

"3. Rezonátor tartály szine teljesen száraz." akartam írni: Rezonátor tartály szinte teljesen száraz a leszabályzás (1400km) óta. " Viszont 3 hete Siófokra mentem rx találkozóra és lendületes 290 km-en csak 67 ml-t fogyasztott (az út előtt max-ig töltöttem, majd másnap újra max-ig)." A fogyastásom meg 11,42 L/100km lett (az út fele klímával lett megtéve. kb. 20 redline összesen).

corre78 | 2012-06-16 09:30 corre78 részére

Újabb infók: 1. Sohn adapter 4000 km óta van bent (a tartály maga 5900 km / 7 hónap óta van bent). Nagyon szépen fogyasztja az olajat, 55 ml jön ki átlagban. Viszont 3 hete Siófokra mentem rx találkozóra és lendületes 290 km-en csak 67 ml-t fogyasztott (az út előtt max-ig töltöttem, majd másnap újra max-ig). 2. Az új levegőszűrő 2300 km óta van bent és 15-20 db 1mm-es olajszeplő van rajta 100-150 négyzetcentiméteren egyenletesen elszórva (a másfél hónappal ezelőtti leszabályzás nem szaporította számottévően. A leszabályzás azóta sem tért vissza, pedig sok redline-os pörgetést kapott a motor.) 3. Rezonátor tartály szine teljesen száraz. 4. A leszabályozás óta (1400km) nem kellett utántöltenem a motorolajnak (akkor is csak 70ml-t), szépen tartja a szintet. A Tőled vásárolt tömítés is szépen teszi a dolgát, teljesen száraz minden 1800km óta. :-) MIL lámpa a csere óta nem jött elő, tehát valószínűleg olaj folyt kívül a lambdaszondára. 2400km óta van bent a mobil 1 0w-40 és még mindig nagyon szép tiszta színe van. 5. 2-3 hét múlva gyertyacsere lesz (20000km után). Kiváncsi vagyok, hogy milyen lesz az állapotuk. 6. Hűtőfolyadék az utóbbi 4800 km-en (6 hónap alatt) mindössze 30 ml fogyott.

mazda-auto.hu | 2012-06-05 12:05 zzoltan részére

.

zzoltan | 2012-06-05 11:22 mazda-auto.hu részére

Végülis nem volt panasz, csak kompresszióvesztés a sok lerakódás mitt, amit a nem megfelelő önindító okozott, végül pedig motorcsere lett belőle. Mégis mit vártak, hogy az MTV1-en főműsoridőben nyilatkozatot tegyen a tulaj, hogy márpedig az autó nehezen idnul? :) Hogyan lehet olyan szervizutasítást kiadni, amely pofára megy?

mazda-auto.hu | 2012-06-04 08:51 zzoltan részére

1.Nem csaptak be, hiszen az akkor tulajdonos panasza alapján lehetett volna cserélni az önindítót, ha az új PCM program, és a gyertyacsere után is nehezen indul az autó. Így viszont jó pár érintett autóban elmaradhatott az önindító csere. 2. A neked küldött válaszlevélben leírt félretájékoztatás ( a szervizben ) vádja viszont a neked válaszoló személy tájékozatlanságának tudható be.

zzoltan | 2012-06-01 13:47

Köszönöm! Igen, tudom, hogy most már nem garanciális az autó, ebben az egyben igaza van MMH-nak. De 2007.07.13-ig garanciális volt és 2007.04.04-én járt az autó a szervizakción, tehát ki kellett volna cserélni az önindítót, mégsem tették. A probléma nem most a garanciaidőn túl lépett fel, hanem garanciálisan, hiszen nem véletlenül járt ott az autó a szervizakción. Én azt szeretném, ha most elvégeznék azt a cserét, amit akkor lespóroltak, amivel akkor becsaptak.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó