2024. November 22. Péntek - Cecília

2007.07.10.

Mazda hírek

Mazdaspeed-SpeedSource RX-8 GT győzelem!

Mazdaspeed-SpeedSource RX-8 GT győzelem!

Az előző Mid-Ohio-i futamon elért második helyezésük után a csapat tulajdonosa és versenyzője, Sylvain Tremblay nem volt teljesen elégedett. Mint mondta, a Mazda győzelmet vár tőlünk. Azért jöttünk ide, hogy nyerjünk. A próféta szólt belőle, hiszen a Brumos Porsche nevű legutóbbi fordulón pontosan ezt tették. Megnyerték a futamot.


Az edzésen Tremblay váltótársa, Nick Ham brillírozott. 1:52.681-es köridejével az első helyre kvalifikálta a 70-es rajtszámú Mazda RX-8 versenyautót. Innen azután nem volt megállás és kilenc másodperces előnnyel a versenyen is elsőként intették le őket. Erre a győzelemre a Lime Rock és Watkins Glen-i kudarcok után már égetően szüksége volt a csapatnak. A forgódugattyús motor újra a győzelem útján.

 Nick Ham kezdte szokás szerint a versenyt (váltják egymást), akit a technikai igazgató David Haskell taktikai okokból már a 8. körben kihívott tankolni.  Ettől függetlenül Ham a 38 körös saját szakasza alatt 37 kört az első pozícióban tett meg. Tremblay a 39 körben vette át a kormányt tőle, miközben a harmadik helyre csúsztak vissza. Innen állhatatosan küzdve egyre jobban megközelítette az élen állókat, miközben az 56. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Az RE20B jelű wankel rendszerű motorral hajtott Mazda RX-8 GT bármikor képes a leggyorsabbnak lenni.

 Nem sokkal ezután, az 59. körben átvette a vezetést és a 66., utolsó körig tovább növelte előnyét.  Összegzésképpen elmondható, hogy a forgódugattyús motor zoom-zoom erejének segítségével a 66 körös versenyből 45 körben a Mazda RX-8 állt az élen. A csapat 69-es rajtszámú másik autója, szintén jó hétvégét zárt. Az edzéseken a 4. helyen végeztek, amely az idei legjobb rajthelyük volt. Emil Assentato kiválóan rajtolt, így az első kanyarban a két Mazda RX-8 GT vezette a mezőnyt.A csapat másik autójával Emil Assentato repülőrajtot vett.

   Assentato a 36 körben adta át a kormányt váltótársának az ötödik helyről kiállva. Nick Longhi végül a nyolcadik helyen hozta "haza" az RX-8-at. A verseny rendezőség egyébként 4 Bob Akin elnevezésű díjat is kiosztott a verseny előtt. A díjat az átlagosan legjobb helyezéseket elérő privát (nem profi) versenyzők kapták, melyek között Emil Assentato is ott volt.Előzés közben a Mazda RX-8 GT.  Mazda RX-8 GT versenyautó Mazdaspeed aerodinamikai kiegészítők alapján készített szélesített, szénszálas karosszériával.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó