2024. December 3. Kedd - Ferenc
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Tomi0723 | 2017-02-22 00:51
Sziasztok. Erdeklodni szeretnek hogy mennyire lehet befurdeni a 626 os 2.0 ditd dizel motorral. Soha nem volt meg dizelem. Kockazatos a dolog mennyire megbizhato ez a motor, illetve milyen hatulutoi vannak? Koszonom szepen elore is a valaszt
mazda-auto.hu2 | 2017-02-21 13:50 Misike részére
Az első szériásoknál ez valóban így van.
Misike | 2017-02-19 13:41
Üdv! Hozzáértők segítségét kérném! Az elfogadott ha egy Mazdán a jobb oldali oldalüvegek feliratai minden azon az oldali ablakon fordítva olvashatók (csak belülről)? Bal oldalon viszont végig kivülről olvashatók. Magyarán olyan,mint ha két bal oldala lenne az autónak.
Lehet,hogy a jobb oldal törött volt? Egyáltalán át lehet rakni egyik oldali oldalüveget a másik oldalra,csak fordítva? Gondolom ha nem íves,akkor működik a dolog.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 15:15 lemmy71 részére
Kellene egy forgalmi és személyi másolat, és ha rögzítve van elküldöm.
Nincs előírt lánccsere, csak ellenőrizni szoktuk.
Él az akció, és a vízszivattyút nem kell cserélni, a hosszbordás szíjnak pedig hivatalosan 100.000-ként van a csereperiódusa. Ha mégis cserélni kell, akkor az durván plusz tízezer forint.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:45
Nem gyakori, de lehet turbó hiba, és a turbón keresztül visszajutó olaj tökéletlen égése miatt, a DPF is sokkal hamarabb eltömődhet.
A turbó egyébként felújítható.
Az indítás utáni fehér füst a szelepszár szimeringek hibájára utal.
Az, hogy az olajszint nem csökken nem jelent semmit, mert valószínűleg a gyakori regenerálások miatt felszaporodik benne a gázolaj, emiatt ráadásul a kenés se megfelelő. Mindenképppen rendbe kellene tenni az autót, mielőtt esetleg a motor is károsodna.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:25 BluElite részére
Autó nélkül nem lehet segíteni, mert a csepegő olajat a menetszél mindenhova széthordja, így azt ajánljuk, hogy le kell mosatni a motort, és utána megkeresni a folyást.
lemmy71 | 2017-02-16 02:47
A 2.3 MPS DISI -nek mennyi kilométernél javasolt a vezérműlánc cseréje ? Erre az címre (garai@mazda-auto.hu) küldök adatokat alvázszámot akkor megtudná nekem nézni az autó előéletét, egy holland mazda6 mps –ről lenne szó.
És még egy kérdésem lenne, van egy 2003-s hatos 2.0.cdte. létezik még a vezérműszíj csere akció és mit takar (alkatrészek + munkadíj) mert a régebbi írásban nem láttam az akcióban a vízszivattyú cseréjét és a hosszbordás szíjról sincs szó.
Köszönöm!
lemmy71 | 2017-02-12 16:00 SokadikZsolt részére
Az nem biztos hogy tönkre ment a turbód, ha az ember ésszel használja az autót és megad mindent neki ami kell akkor nem nagyon szokott meghibásodni a mazdák turbója. Az egyik ismerősömnek már 600 ezer van a 2.0 diesel 136le. hatosában és még nem nyúltak a turbóhoz. Tavaly a nejem hatosában az egyik injektor tűzkarika éget át, először én is az egr –e gyanakodtam de nem. A tünetek indításnál egy nagy szürkés füst pamacs, menetközben már nem füstölt. A cooler cső olajos volt és amikor leszedtem a cooler hűtőt abban is állt az olaj. Járómotornál leveszed az olajbeöntő sapkát és hallani fogod hogy beledolgozik a henger az olajtérbe (erőteljes szürkésfehér kartergáz). A tűzkarika cseréje megoldotta a problémámat, persze alaposan átkellet takarítanom a cooler csöveket és a hűtőt.
BluElite | 2017-02-12 09:47
Tsztelt Szakértő!
626 DiTD-vel kapcsolatos kérdésem lenne: Valahonnét szivárog az olaj a gépből. Régebben nem ette az olajat, cseréről-cseréig sosem kellett utána töltenem, Nos, múltkor megnéztem, épp a minimumon volt a szint. A kocsi nem füstöl, jól indul, megy ahogy eddig, kizártnak tartom hogy a motor lenne kopott. Gondolom elcsöpög a nedű, mert észre vettem a motor alatt foltokat. Benézve a motorházba elöl, kb közép tájon látok friss foltokat egy padló lemezen. Valahol azon a részen, ahol a motor-sebesség váltó illesztés van. Viszont a problémás helyet nem sikerült beazonosítanom, mert jönnek-mennek turbó csövek, meg egyebek arra felé.
Valaki járt már így? Milyen tömítés szállhat el azon a tájékon? A hengerfej, és szelepfedél környéke látszólag jó. Ha jól tudom egy vákumszivattyú vagy mi van még ott.
Köszönettel: BluElite
Update 19:45-kor: délután mentem az autóval, egy erősebben emelkedő kapubejárón megálltam, és volt folt a kocsi alatt rendesen.
SokadikZsolt | 2017-02-12 08:29 lemmy71 részére
Köszönöm a segítséged! Gondolom a turbó felújítást nem úszom meg!
Van esetleg tipped mi lehet még?