"Egyszerű" és nagyszerű.
Az i-ELOOP-ra keresztelt Mazda fejlesztés kondenzátort használ a fékezéskor nyert villamos energia tárolása. Az autó hifi rendszerekben alkalmazott pufferkondenzátorokra hasonlító energia tároló. Az akkumulátoroknál jóval gyorsabban kisüthető és feltölthető kondenzátor nagy mennyiségű villamos energiát tud tárolni és leadni villámgyorsan. Ráadásul mindezt károsodás nélkül viseli, nem úgy mint az említett ólom-ólomoxid lemezes akkumulátorok.
Az i-ELOOP alkotó elemei az új 12-25V változtatható feszültségű generátor, a már említett alacsony ellenállású dupla réteges kondenzátor, és egy DC/DC konverter. Az i-ELOOP azonnal megkezdi a mozgási energia elektromos formában tárolását, amint a vezető felemeli a lábát a gázpedálról, és az autó lassulni kezd. Ilyenkor a generátor 25V-os töltési üzemmódba vált, hogy gyorsabban feltöltse a pufferkondenzátort. A kondenzátor másodpercek alatt teljes töltési állapotba kerül. Ezután a DC/DC konverter a 25V-os feszültséget 12 Voltra redukála, mielőtt az a gépkocsi elektromos rendszereihez jut. A rendszer természetesen az autó akkumulátor is tölti, amennyiben az szükséges (!!!). Az i-ELOOP így mintegy 10 százalékos fogyasztás csökkenést okoz, hiszen kevesebb tüzelőanyagot éget el a motor annak érdekében, hogy az autó elektromos rendszereinek energia igényét kiszolgálja.
Az i-ELOOP egyébként az "intelligens energia hurok" angol megfelelőjének rövidítése, mely valóban jól jellemzi a Mazda egyedülláló újítását.