Lamborghini-szerű Mazda.
A gyönyörűen felújított szuperautó most, 38 évvel a megjelenése után a Hiroshima City Transportaion múzeumban kerül kiállításra. A bolygódugattyús, wankel rendszerű erőforrással szerelt Mazda RX500 240 km/h sebességre is képes volt. Már a Lamborghini Countach megjelenése előtt pillangószárny szerűen nyíló ajtókkal tervezték. Hisahiro Akisama nem kevés munkájába került, hogy a Mazda gyár a múzeum rendelkezésére bocsássa az RX500-at. Az egyszerűnek nem nevezhető restaurálási munkák egy hiroshimai garázsban kezdődtek meg. Az autónak például hiányzott a kulcsa és a tanksapkája, miket sok más lkatrésszel egyetemben, egyedileg kézzel kellett újra elkészíteni. Az autón dolgozó egyik mérnök így fogalmazott: " Az autós történelem 40 évére is rá akartunk világítani az RX500-al. Nem akartuk, hogy teljesen újként mutasson." Egyébként a restaurálási munkákban az autót tervező eredeti mérnökcsapatból is részt vettek néhányan.
Egyedüli darab.
Sokáig állt az a feltevés, hogy összesen három RX500 létezett. Egy zöld, egy sárga és egy ezüst. Azonban mint kinderült, amikor korábban egy sérült ajtót kijavítottak az autón, valaki három különböző színárnyalatot is kipróbált fényezésként. A felújítási munkák bebizonyították, hogy mindössze egy Mazda RX500 létezett.
Álomautó.
A Mazda szóvivője, Shinichiro Uetsuki így fogalmazott, " Manapság amikor a srácok autót rajzolnak, mindig valami praktikus, minibusz jellegű elképzelést vetnek papírra. Az RX500 egy álom megvalósításaként készült el, és bár már több, mint 40 éves, biztos vagyok benne, hogy a gyerekek most is csodálatosnak fogják tartani. (több, mint csodálatosnak -mazda-auto.hu) A múzeum szuperautó tárlata Augusztus 31-ig tekinthető meg.
Néhány további kép az előkerült korabeli modellekről:
Mazda RX500 Gran Turismo koncepció
Mazda RX500 verseny koncepció.
Mazda RX500 utcai sportkupé koncepció
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.