2024. November 18. Hétfő - Jenő

Mazda RX500 szupersportautó.

Mazda RX500

Forrás: Mazda

 Az 1970-es évek elején a Mazda kifejlesztett egy szupersportautót, mely az RX500 nevet kapta. Az álomautó világszerte lenyűgözte az autók iránti rajongókat. A legendás Mazda RX500 30 évet pihent egy melléképületben, mígnem gondos kezek a közelmúltban restaurálták.


 Lamborghini-szerű Mazda.

 A gyönyörűen felújított szuperautó most, 38 évvel a megjelenése után a Hiroshima City Transportaion múzeumban kerül kiállításra. A bolygódugattyús, wankel rendszerű erőforrással szerelt Mazda RX500 240 km/h sebességre is képes volt. Már a Lamborghini Countach megjelenése előtt pillangószárny szerűen nyíló ajtókkal tervezték. Hisahiro Akisama nem kevés munkájába került, hogy a Mazda gyár a múzeum rendelkezésére bocsássa az RX500-at.A csodálatos Mazda RX500.  Az egyszerűnek nem nevezhető restaurálási munkák egy hiroshimai garázsban kezdődtek meg. Az autónak például  hiányzott a kulcsa és a tanksapkája, miket sok más lkatrésszel egyetemben, egyedileg kézzel kellett újra elkészíteni. Az autón dolgozó egyik mérnök így fogalmazott: " Az autós történelem 40 évére is rá akartunk világítani az RX500-al. Nem akartuk, hogy teljesen újként mutasson." Egyébként a restaurálási munkákban az autót tervező eredeti mérnökcsapatból is részt vettek néhányan.Mazda RX500

 Egyedüli darab.

 Sokáig állt az a feltevés, hogy összesen három RX500 létezett. Egy zöld, egy sárga és egy ezüst. Azonban mint kinderült, amikor korábban egy sérült ajtót kijavítottak az autón, valaki három különböző színárnyalatot is kipróbált fényezésként. A felújítási munkák bebizonyították, hogy mindössze egy Mazda RX500 létezett.A felújított Mazda RX500.

 Álomautó.

 A Mazda szóvivője, Shinichiro Uetsuki így fogalmazott, " Manapság amikor a srácok autót rajzolnak, mindig valami praktikus, minibusz jellegű elképzelést vetnek papírra. Az RX500 egy álom megvalósításaként készült el, és bár már több, mint 40 éves, biztos vagyok benne, hogy a gyerekek most is csodálatosnak fogják tartani.  (több, mint csodálatosnak -mazda-auto.hu) A múzeum szuperautó tárlata Augusztus 31-ig tekinthető meg.

Néhány további kép az előkerült korabeli modellekről:

Mazda RX500 Gran Turismo koncepcióMazda RX500 Gran Turismo koncepció.Mazda RX500 Gran Turismo koncepció.Mazda RX500 Gran Turismo koncepció.

Mazda RX500 verseny koncepció.Mazda RX500 verseny koncepció.Mazda RX500 verseny koncepció.Mazda RX500 verseny koncepció.

Mazda RX500 utcai sportkupé koncepció Mazda RX500 utcai sportkupé koncepció.Mazda RX500 utcai sportkupé koncepció.Mazda RX500 utcai sportkupé koncepció.

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó