Kettes utód, vagy testvér?
A Párizsi Autószalonon bemutatkozott Mazda Kiyora tanulmány bemutatja, hogyan kíván a Mazda a közeljövőben 30 százalékos fogyasztás-csökkenést elérni, és egyben izgalmas megjelenésű, élvezetesen vezethető, új modelleket bevezetni. A Mazda Kiyora mintegy 10 cm-rel rövidebb a jelenlegi Mazda2 típusnál. Az új generációs környezetvédelmi technológiákkal felvértezett Kiyora az európai városlakó fiatalokhoz szóló, szórakoztató, vagány és merész koncepció. Olyan autó, amelyet egyedül a Mazda képes építeni.
A Kiyora kijelöli az irányvonalat, amelyet a Mazda egy közeljövőben bevezetendő, kis méretű, környezetbarát gépkocsi tervezése során követhetne. A jármű rendkívül takarékos, szén-dioxid kibocsátása nagyon kedvező, miközben hamisítatlan Zoom-Zoom vezetési élményt kínál, magas szintű biztonság mellett.
Kiváló dinamikai képességek.
Mindezek együttes megvalósítása érdekében új szintre emeltük a Mazda elismert tömegcsökkentési stratégiáját. A Mazda Kiyora apró, aerodinamikus külső héja alatt egy kivételesen szilárd, könnyű szénszálas karosszéria-szerkezet található, a hajtásról pedig egy kis lökettérfogatú, élénk, 1,3 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor gondoskodik. Ez a benzinmotor is a már az 2,3 MZR DISI Turbó erőforrásnál megismert befecskendezési technológiát hasznosítja. Az 1,3 literes motor hatásfokát tovább növeli a változtaható szelepvezérlés, amely immár nem csak a szelepk nyitási-zárási idejét, hanem a szelepemelés mértékét is tudja szabályozni.
A Mazda Kiyorát a Mazda egyedülláló Start-Stop rendszerével ( SISS ), valamint egy új fejlesztésű, hatfokozatú automata sebességváltóval is felszereltük. A sebességváltó közvetlen vezetési ézetet biztosít, a manuális sebességváltókéhoz mérhető üzemanyagfogyasztás mellett. A technológiai újitások következtében a Mazda Kiyora szén-dioxid kibocsájtása 90g/km értékre csökkenhet.
Élmények a jövőben is.
A Mazda KIyora koncepció vezérmtívumai az elegáns formavilág, a tiszta üzemelés, az egészség és a biztonság. Ezek az értékek alapvető fontosságúak a fiatal városlakók számára, éppúgy, mint bármely jelenlegi kompakt autó esetében. A koncepció a Mazda fenntartható technológiai jövőképén nyugszik, amely az hivatott szavatolni, hogy ügyfeleink a jövőben is részesülhessenek a Zoom-Zoom élményben. A Kiyora teteje (képünkön) egy újabb példa arra, hogy a Mazda mérnökei hogyan kombinálják a funkcionalitást a formatervezéssel. A Az átlátszó, nyitott kabin érzetet keltő tető különleges szolár cellákat tartalmaz, melyek elegendő elektromosságot termelnek a Kiyora utastéri elektromos rendszereinek működéséhez. Ez könnyíti a generátor munkáját, mely így csökkenti a motor üzemanyag fogyasztását.
Vízes téma.
A koncepció központi témája a víz, amely természetes kapxcsolatban áll a fent említett értékekkel. A Kiyora elnevezés (japán nyelven "tiszta, szennyezetlen") is ezt tükrözi. Az autóban alkalmazott, új generációs technológiákatolyan, barátságos és vagány köntösbe bújtattuk, amely egyszerre funkcionális és szépséges. Ez az első olyan tanulmányautó, amely a víz formáin és színein keresztül juttaja kifejezésre a Nagare "áramlás-motívumát". A 18 coll méretű kerekek az extrém rövid karosszéria túlnyúlásokkal kombinálva erős sportossággal ruházzák fel a karosszériát. A Kiyora karosszériájának légellenállási értéke 10%-kal jobb a szintén nagyon áramvonalas Mazda2-höz viszonyítva.
A felfelé nyíló szárnyas ajtói műanyagból készülnek és egy egységet képeznek az "oldalüvegekkel". Az üvegszerű átláthatóságot és fényvisszaverési képességeket biztosító műanyag azonban sokkal könnyebb. mint az üveg. Az ajtók egyébként kívülről az ajtóburkolat első felének érintésére automatikusan nyílnak. Szűk parkolóhelyeken nagy előny az ajtók felfelé nyitása.
Vizes műszerfal.
A Mazda Kiyora műszerfalának kijelzője egy különleges érintőpanelen alapul. A folyékony-bőr kijelző technológia eredményeként minden érintés azt mimikálja, mintha vizet érintettünk volna. Kikapcsolt állapotban viszont ez a teljes műszerfal panel úgy viselkedik, mintha megfagyott volna. Megjelenésre is olyan mint a jég, de tapintásra is keménynek érezzük. Bekapcsolásra újra "vízzé" változik. A vezető előtt a képernyőn előre programozott helyeken jelennek meg az egyes funkciók elérését biztosító ikonok. A menükön keresztül akár a hőmérsékletet is beállíthatjuk, de még email-t is küldhetünk. A kijelzőn keresztül az egység merev lemezéről olyan funkciókat is lekérhetünk, hogy mennyi üzemanyagot fogyasztott a mai napon az autó, illetve aznap mennyi szén-dioxidot eregettünk a légtérbe.
Tiszta vizet és levegőt az autóba!
A műszerfal különlegességeinek ezzel még nincs vége.A Mazda Kiyora arra is képes, hogy a kinti levegőt méregetelenítse az utastérben. A műszerfal utas oldali része egy nagyméretű és vastag aktív szén darabot tartalmaz, mely természetes eredtű és például Ázsiában évszázadokon keresztül tisztító anyagként alkalmazták. Az utastérbe ezen az anyagon keresztül jut be a levegő, amely a legtöbb szűrőnél hatékonyabban ejti csapdába a mérgező anyagokat. Az autó légcsatornái ráadásul úgy vannak kialakítva, hogy menet közben a ventillátor használata nélkül is szabályozhatjuk a beáramló levegő mennyiségét. Ez szintén kisebb áramigényt jelent, amely pozitívan hat vissza a motor üzemanyag fogyasztására.
A Kiyora szolgál még további meglepetéssel is szolgál. A különleges tető nem csak áramot termel, hanem ivóvizet is. A tetőn kialakított csatornákon keresztül az esővíz először egy aktív szén szűrőbe jut, majd innen az utastérben különlegesen rögzített Mazda palackba kerül. Ez a palack a két első ülés között helyezkedik el. A palackban a további vízszűrést különleges membránok végzik, melyek 15 nanométerig kiszűrik a vízben található mikrobiológiai elemeket, így a baktériumokat és vírusokat is, mindezt hozzáadott kémiai anyagok nélkül. A Mazda különleges LIFESAVER rendszerének köszönhetően biztonságosan friss és tiszta vizet ihatunk a Kiyora-ban.
Adatok.
- Teljes hosszúság : 3 771 mm
- Teljes szélesség: 1 685 mm
- Teljes magasság: 1 350 mm
- Tengelytáv : 2 495 mm
- Ülések száma: 2+2
- Motor: Közvetlen befecskendezéses MZR 1,3 DISI benzinmotor
- Erőátvitel : Új generációs 6 fokozatú automata, kézi kapcsolhatósággal
- Felfüggesztés: elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkar.
- Gumiabroncs: 215/45 R18
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.