Már csak ezen tények alapján sem csodálkozhatunk azon, hogy óriási igény van a hétszemélyes Mazdára. Csak Október hónapban 3000 darabot adtak el az észak-amerikai kontinens kereskedői. A hiroshimai bázisú Mazda gyár elképesztő flexibilitása lehetővé tette, hogy 18 hónapon belül új típussal jelentkezzen, ráadásul rendkívül versenyképes áron. A CX-9 mellett a jövőben akár más, az amerikai igényekre kifejlesztett típus is megjelenhet a kontinensen. A közvéleménykutatások alapján például az amerikaiak és kanadaiak szívesen látnának egy a Mazda RX-8 "alvázára" épített hátsókerék hajtású négyajtóst.

Az Európában is forgalmazott Mazda CX-7 még nagyobb testvére, az óriási CX-9 az első olyan Mazda típus amit kifejezetten az észak-amerikai piacra terveztek. Nemrég a CX-9 a Motor-Trend magazin, illetve az USA dél-keleti régiójának szakújságírói által is a kategória legjobbjának minősült, ráadásul a töréstesztek alapján is a legjobbnak számít a nagy szabadidő-terepjárók között.