Vizes technológia.
Az új Aqua-tech fényezési rendszer megegyező mennyiségű szén-dioxid kibocsájtással jár, mint a korábban bevezetett úgynevezett Három Rétegű Nedves Fényezési Rendszer, amit a Mazda az összes többi gyárában alkalmaz, de annál 57 százalékkal csökkenti a párolgó szerves anyagok mennyiségét. Az egy négyzetméternyi karosszéria felületenként elpárolgó, mindössze 15 gramm mennyiségű anyag a világ legkevésbé szennyző vízes bázisú eljárásává teszi az Aqua-tech-et. Természetesen mit sem érne az eljárás, ha a fényezés minősége csorbát szenvedne. Erről szó nincs, sőt!
Tudni kell, hogy a víz bázisú fényezési módszerek sokkal kevesebb elpárolgó szerves anyag emisszióval járnak, mint az egyéb oldószer bázisú eljárások. Mindazonáltal a vízes bázisú fényezések szárítása sokkal több energiát igényel, hiszen a vizet el kell párologtatni. Ez pedig jelentős mennyiségű szén-dioxid kibocsájtással jár. A Mazda ezzel az új bevonási eljárással megoldotta ezt a problémát.
Sokat előre, egyet sem hátra.
Az Aqua-tech rendszer része a továbbfejleszett fényező kamra légkondícionálási rendszer, mely egy teljesen új, nagy hatékonyságú elpárologtató rendszer segítségével távolítja el a festékből a vizet. Mindehhez még a Mazda új fejlesztése is hozzáadódik, ami egy, többek között az alapozó bevonatokra jellemző tulajdonságokkal is bíró fedőréteget foglal magába. Ezek a tulajdonságok pedig a fényesség, tartósság, ellenálló képesség a kisebb roncsoló hatásokkal szemben. A technikai áttörések eredményeképpen a Mazda Aqua-tech fényezési eljárása extrém alacsony mennyiségű szerves anyag párolgást valósít meg a szén-dioxid kibocsájtás növekedése nélkül.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.