Mazda CX-3 G150 AWD AT Revolution Top - Új terepen

2024. December 21. Szombat - Tamás

2016.02.10.

Tesztek

Mazda CX-3 G150 AWD AT Revolution Top - Új terepen

Forrás: Autósvilág

A Mazda arra készül, hogy felrázza az autóipar egyik leggyorsabban növekvő kategóriáját: ezért azzal próbál nagyot dobni, ami talán a legfontosabb az autógyártásban, a formával. Az új CX-3 modellen is a KODO formanyelv hatása érvényesül, a gyönyörű idomok az osztályának legkönnyebb vázszerkezetét takarja. Az ötszögletű hűtőmaszk köré felépülő, merész orrkialakításból sugárzik az energia és a magabiztosság, míg a teljesen LED-es fényszórók egy ragadozó tekintetét idézik. A csomagtérajtó látványos, divatos formái elrejtik az olyan funkcionális elemeket, mint például a tolatókamera. Az autó „bevállalós" természetét kettős kipufogóvég hangsúlyozza. A hátsó lámpatestek a sárvédőről átnyúlnak a csomagtér-ajtóra; sziluettjük a fényszórók körvonalát mutatja.


Ízléses belső, gyönyörű összhang

Az utastérben a Mazda2 és a szabadidő-autók legjobb tulajdonságai elegyednek: vagyis a CX-3 akadálytalan kilátást, valamint kényelmes, ergonomikus belsőt kínál. A Mazda állítása szerint a kategória legnagyobb tartományban állítható vezetőülésében foglalhatunk helyet: 260 mm-t csúszik előre-hátra, és 40 mm-es a magasság-szabályozás, amely rekord méretű váll- és lábteret eredményez az első üléssoron. Ugyanakkor furcsa, hogy a kényelmes, de kevés oldaltámaszt adó ülésekhez még a Top felszereltség esetén sem jár deréktámasz és kartámasz. Ez az automata váltó mellé akár alaptartozék is lehetne. Tágra nyílnak az ajtók a hátsó üléssorhoz is, amelyre már nem olyan büszke a kis Mazda.

Prémium minőség mindenhol

A minőségre itt sem lehet panasz, de rövidek az ülőlapok és a fejtér lényegesen befolyásolja az oda ültethető utas magasságát. A 350 literes csomagtartó rugalmasan alakítható, egy kivehető padlóval például kettéosztható, a hátsó üléseket lehajtva pedig 1260 literesre bővíthető a kapacitása. Az új generációs HMI - rendszer 7 colos érintőképernyős kijelzőt kapott, a középkonzol fölött a hozzá tartozó forgókapcsoló középen, a váltó mögött található, de ami ennél fontosabb, hogy könnyen és szinte vakon kezelhető. A héthangszórós BOSE prémium audiorendszer, amelyet a CX-3 kompakt utasteréhez terveztek, kifejezetten szépen szól.

SKYACTIV TECHNOLOGY

A hajtáslánc magától értetődő természetességgel mozgatja a CX-3-at. A csendes és erőteljes, kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor 150 lóerővel és bőséges 204Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. I-Stop, gyorsan reagáló start-stop rendszer és i-ELOOP technológia is tartozik hozzá, illetve a tesztautóban egy SKYACTIV-Drive hatfokozatú automata sebességváltóval dolgozik össze. Utóbbi a kézi sebességváltók közvetlen váltási érzetét zökkenőmentes gyorsító képességgel és kiváló üzemanyag-fogyasztással kombinálja. A Drive Selection kapcsolóval többféle üzemmód közül választhatunk, „sport" üzemmódban például élesebben reagál a motor.

A hajtáslánc szerves részét képezi még az új generációs AWD rendszer, mely érzékeli az első kerekek megcsúszását, majd azonnal a megfelelő kerekekre juttatja a szükséges mértékű hajtóerőt. Az aktív nyomatékszabályozási tengelykapcsoló megállapítja, mekkora tapadás szükséges az egyes kerekeken, és automatikusan, a megfelelő mennyiségű nyomatékot küldi az adott kerékre. Emelt hasmagasság ide, AWD oda, kalandornak jó, de dagonyázást azért ne vállaljunk vele. Az Euro 6-os motor üzemanyag-fogyasztása 6,3l/100 km a gyár ígérete szerint, ami a mi mérésünk szerint is tartható – legalábbis terepezés nélkül. Nekünk végül 7,3 literes fogyasztást produkált vegyes használat mellett, ami még mindig elég takarékosnak mondható.

A kifinomult felfüggesztés magabiztos vezethetőséget és úttartást biztosít - jó minőségű, sima úton. Rossz minőségű útra érve, ami idehaza nem ritka, a 18 colos könnyűfém keréktárcsával szerelt futómű már nem barátja a bent ülőknek. Az amúgy szép felni öt dupla küllőjének mart felülete izgalmas kontrasztot alkot a kontúr sötétszürke metál-felületeivel.

A Mazda CX-3 i-ACTIVSENSE aktív biztonsági arzenálja több mint bőséges. Van radaros tempomat távolságfelismerő rendszerrel, ráfutásra figyelmeztető és intelligens féktámogatással. A városi fékasszisztens kis sebességű (4-30km/h) vészfékezési rendszer, amely először nyomás alá helyezi a fékrendszert, majd automatikusan fékezve megelőzi az ütközést. Ezen túl a felszereltség részét képezi a holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és távolsági-fényszóró kapcsolás, utóbbi automatikusan átvált a távolsági és tompított világítás között.

Az alap benzines 120 lóerővel 4,4 millióról indul, de ha nem elégszünk meg ekkora teljesítménnyel, akkor mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. A 150 lóerős modell már két és fél millióval drágább, igaz, abban alap az AWD rendszer és a magasabb a felszereltségi szint. Ha pedig a TOP felszereltséget kérjük, akkor még plusz egy milliót, vagyis 7.999.900.- forintot kell a kereskedőnél hagyni. Ami lássuk be, nagyon drágává teszi a formás, kis vagány Mazdát.

 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó