Kisebb igények.
A 260 lóerős , turbós benzines remek darab, az igazat megvallva talán jobban is passzol a CX-7-es emelt sportkombis jellegéhez, mint egy kelepelő gázolajos. Járáskultúrája ( zajkomfort, vibráció ) a dízelhez képest szinte tükörsima, teljesítménye érezhetően nagyobb, ám a hobbiterepjárók piaci szegmensében honos vásárlói igények egyszerűen nem teszik lehetővé, hogy egy típus komoly dízelmotor nélkül szálljon versenybe.
Ilyen egy hétköznapi sportoló.
A Mazda6 palettájáról származó 2,2 literes turbódízel ugyan 12 lóerővel gyengébb, mint a középkategóriás csúcsverziójában, erőkészlete és főképpen 400 Nm-es nyomatéka azonban így is megfelelően mozgatja a közel 1,9 tonnás autót. Kirobbanó hancúrozást nem várhatunk tőle, a benzines testvérrel szembeni lépéshátrányát nagyobb hatótávval kompenzálja.
Hidegindítás után az üzemi hőfok eléréséig kissé nyersen jár, de a személyautós vezetési pozíció és a direkt irányíthatóság eltereli erről a figyelmünket. A rövid karral kapcsolható hatfokozatú sebességváltó egzakt módon jár, működése pontos, a fékek határozottan fognak, a kormányzás közvetlensége pedig a szegmens elitjébe emeli a CX-7-est.
Rendhagyó, több mint 3000 kilométeres tesztünk során egy római retúrt teljesítettünk vele. Itt legyen elég annyi, hogy hasonló feladatra bármikor szívesen választanám. A hiteles összképhez a modell "árnyékos" részleteiről sem szabad megfeledkezni: bármilyen sportos is a CX-7-es, azülőlapok kissé rövidek, a magas far és a szűk övvonal miatt hátrafelé erősen korlátozott a kilátás, a fedélzeti elektronika pedig minduntalan csipog, pittyeg (gyújtáshelyzet, ajtónyitás, hátramenet kapcsolása, parkolószenzor stb.).
Árképzés.
A CX-7-es dízelverziójának alapmodellje (Emotion) 8 959 900 forintért kelleti magát, s aki nem vágyik például xenonfényre, ködlámpára, zongoralakkos középkonzolra és keréknyomásmérő elektronikára, az ne is lépjen feljebb az árlistán. A négy különböző felszereltség közül a Revolution Top közel kétmillió forinttal drágább a bázisverziónál, itt azonban egyéb tételek mellett a fekete bőrkárpit, a tetőablak, a navigátor, a sávváltásasszisztens és az elektromos tükörbehajtás is a csomag részét képezi. A metálfényezés valamennyi változatnál egységesen 134900 forintba kerül.
Tetszett, nem tetszett.
Tetszett a CX-7 lendületes formája, a személyautós vezethetőség, az egyszerű variálhatóság, a nyomatékos és kultúrált motor, a gazdaságosság, nagy hatótávolság. Ami kevésbé tetszett, az a rövid ülőlap, a kissé kopogós műanyagok illetve, hogy nem lehet automata váltót rendelni. am
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.