2024. December 22. - Zéno

Mazda CX-7 dízel gyorsteszt.

Mazda CX-7 dízel.

Forrás: auto motor

 A Mazda CX-7 esetében a megnyerő forma és az agilis viselkedés eddig is adott volt, a dízelmotor azonban csak nemrégiben csatlakozott a modell kínálatához. Már nagyon hiányzott egy gázolajos a Mazda SUV kínálatából. Bár a benzines turbómotorral nagyobb hecc a CX-7-es, a hétköznapi hős a dízel.


 Kisebb igények.

 A 260 lóerős , turbós benzines remek darab, az igazat megvallva talán jobban is passzol a CX-7-es emelt sportkombis jellegéhez, mint egy kelepelő gázolajos. Járáskultúrája ( zajkomfort, vibráció ) a dízelhez képest szinte tükörsima, teljesítménye érezhetően nagyobb, ám a hobbiterepjárók piaci szegmensében honos vásárlói igények egyszerűen nem teszik lehetővé, hogy egy típus komoly dízelmotor nélkül szálljon versenybe.

Mazda CX-7 dízel.

Ilyen egy hétköznapi sportoló.

A Mazda6 palettájáról származó 2,2 literes turbódízel ugyan 12 lóerővel gyengébb, mint a középkategóriás csúcsverziójában, erőkészlete és főképpen 400 Nm-es nyomatéka azonban így is megfelelően mozgatja a közel 1,9 tonnás autót. Kirobbanó hancúrozást nem várhatunk tőle, a benzines testvérrel szembeni lépéshátrányát nagyobb hatótávval kompenzálja.

Mazda CX-7 dízel.

Hidegindítás után az üzemi hőfok eléréséig kissé nyersen jár, de a személyautós vezetési pozíció és a direkt irányíthatóság eltereli erről a figyelmünket. A rövid karral kapcsolható hatfokozatú sebességváltó egzakt módon jár, működése pontos, a fékek határozottan fognak, a kormányzás közvetlensége pedig a szegmens elitjébe emeli a CX-7-est.

Mazda CX-7 dízel.

 Rendhagyó, több mint 3000 kilométeres tesztünk során egy római retúrt teljesítettünk vele. Itt legyen elég annyi, hogy hasonló feladatra bármikor szívesen választanám. A hiteles összképhez a modell "árnyékos" részleteiről sem szabad megfeledkezni: bármilyen sportos is a CX-7-es, azülőlapok kissé rövidek, a magas far és a szűk övvonal miatt hátrafelé erősen korlátozott a kilátás, a fedélzeti elektronika pedig minduntalan csipog, pittyeg (gyújtáshelyzet, ajtónyitás, hátramenet kapcsolása, parkolószenzor stb.).

Mazda CX-7 dízel.

Árképzés.

 A CX-7-es dízelverziójának alapmodellje (Emotion) 8 959 900 forintért kelleti magát, s aki nem vágyik például xenonfényre, ködlámpára, zongoralakkos középkonzolra és keréknyomásmérő elektronikára, az ne is lépjen feljebb az árlistán. A négy különböző felszereltség közül a Revolution Top közel kétmillió forinttal drágább a bázisverziónál, itt azonban egyéb tételek mellett a fekete bőrkárpit, a tetőablak, a navigátor, a sávváltásasszisztens és az elektromos tükörbehajtás is a csomag részét képezi. A metálfényezés valamennyi változatnál egységesen 134900 forintba kerül.

Mazda CX-7 dízel.

Tetszett, nem tetszett.

Tetszett a CX-7 lendületes formája, a személyautós vezethetőség, az egyszerű variálhatóság, a nyomatékos és kultúrált motor, a gazdaságosság, nagy hatótávolság. Ami kevésbé tetszett, az a rövid ülőlap, a kissé kopogós műanyagok illetve, hogy nem lehet automata váltót rendelni.  am

Mazda CX-7 dízel. 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó