2025. Január 22. Szerda - Vince

Formatervezési irányt válthat a Mazda.

Mazda formaterv váltás

Forrás: AE

Valószínűleg a következő generációs Mazda modellek szakítanak a jelenlegi "barátságos" ábrázattal, erre enged következtetni az európai tervezési központ fejének, Peter Birtwhistle nyilatkozata. Erre a lépésre számítani lehetett, hiszen a jelenlegi típusok formáiért felelős főtervező Franz von Holzhausen már 2008-ban elhagyta a Mazdát, és az amerikai Tesla Motors-hoz szerződött.


 Mosoly helyett agresszívitás.

 Ráadásul a Mazda5 külsejét megálmodó Laurens van den Acker pedig a Renault-hoz "igazolt". De ettől függetlenül Birtwhistle szerint a váltás alapja, hogy a Nagare kifutott. Ez volt ugyanis a jelenlegi modellek megjelenése mögötti tervezési filozófia gyűjtőneve (áramlás). A most megjelenő Mazda5 után nem lenne célszerű, ha még egy "Nagare Mazda" jelenne meg. "A Mazdának tovább kell lépnie!" Valójában a Mazda igen nehezen alkalmazhatónak találta a koncepció autókon jól mutató hullámzó, áramló formákat például az olyan dobozszerű autókon, mint a Mazda5.

A formanyelv nevét kapta a Mazda Nagare koncepció autó.

 Csatlakozunk a Mazdához, hiszen a Nagare formanyelv csodálatosan mutat  koncepció autókon - lásd például Mazda Furai -, de nehéz szériagyártású autókra átfordítani a formákat. De mi következik? Nyilvánvalónak tűnik, hogy a Mazda a japán Alfa Romeo szerepe felé akar fordulni megjelenésben, ezt célozza a agresszívitást sugárzó új irányvonal. Ennek első gyümölcseit talán a következő Párizsi Kiállításon láthatjuk ősszel.

Mazda Ryuga.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó