A Mazda Motor Corporation a 2008. január 13-tól 2008. január 27-ig zajló Detroiti Autószalonon (NAIAS) tartja a Mazda Furai koncepcióautó, valamint az alapjaiban átdolgozott új Mazda RX-8 sportautó világpremierjét. Egyúttal a 2007 októberében a Tokiói Autószalonon nagy sikerrel bemutatott Mazda Taiki koncepciót is láthatja majd az észak-amerikai közönség; az autót első ízben állítják ki Japánon kívül. Ezenfelül a Mazda a sajtónapok során versenyautóit is bemutatja standján, míg a közönségnapok alatt szériamodelljeinek teljes választékát tekinthetik meg a látogatók.
Új Mazda RX-8
Felfrissített formatervével, tökéletesített vezethetőségével, még jobb gyorsulásával és minőségével, valamint kibővített funkcióival az új Mazda RX-8 továbbra is egy kategóriájában egyedülálló sportautó, mely méltó módon bizonyítja, hogy a forgótárcsás motor továbbra is fontos szerepet játszik a Mazda jövőjében.
A 2003-ban bemutatott Mazda RX-8 különleges helyet vívott ki magának a sportautók piacán, mint egy olyan vadonatúj, négyajtós, négyüléses modell, mely a hamisítatlan sportkocsis értékek mellett kiemelkedő utaskényelmet és vezetési élményt kínál. Napjaink egyetlen, sorozatgyártású forgótárcsás motorjával hajtott modellje, az RX-8 a világ első kéttárcsás Wankel-motorjával szerelt autójának, az 1967-es Cosmo 110S modellnek a szellemi örököse. A mai napig csaknem kétmillió forgótárcsás motorral hajtott járművet értékesített a Mazda. 1991-ben ugyanezen forgótárcsás technika aratott legendás győzelmet a 24 órás Le Mans-i versenyen, mindezidáig egyedüli japán gyártóként a verseny történetében. A forgótárcsás motor a Mazda egyedülálló és különleges kincse.
Mazda Furai – „A szél hangja”
Az Egyesült Államok közútjain az év bármely hétvégéjén minden más márkánál többen versenyeznek Mazdákkal vagy Mazda-motoros járművekkel. Ezek után nem csoda, hogy a fent említett „utcai sportolók” által megihletett Mazda Furai kizárólag attól a vállalattól származhat, amelynek minden termékét áthatja a „sportautók szelleme”, miközben a jövőbe tekint, és a British Petroleum (BP) által előállított E100 etanol felhasználása révén a környezetet is óvja.
A Furai a Nagare (a japán szó jelentése „áramlat”) formai nyelvét fejleszti tovább, egy, az amerikai Le Mans Series (ALMS) versenyautóin alapuló új koncepcióautó formájában. Az autó a márka által alig két éve az ALMS sorozatban bemutatott Courage C65 platformra épül, felhasználva a versenyautó 450 lóerős, 3-rotoros forgótárcsás motorját, melyhez hasonlót nem találni az amerikai versenypályákon.
„A Furai tudatosan mossa el azokat a határokat, amelyek hagyományosan elválasztják egymástól az utcai és a pálya-versenyautókat. Mindig is nagy űr volt a kizárólag versenycélokat szolgáló autók, illetve az azokat imitáló, utcára tervezett szupersportkocsik között. A Furai pontosan ebbe a szegmensbe illeszkedik bele, ahogyan korábban egyetlen más autó sem” – nyilatkozta Franz von Holzhausen, a Mazda észak-amerikai formatervezési igazgatója.
A japán márka sokat méltatott Nagare formanyelve a víz és a levegő, emberek vagy tárgyak egy irányba áramló mozgását érzékelteti. A Mazda Nagare maga az áramlás, átgondolt, átszellemült dizájn, mely a Mazda Furai esetében nyers, felszabadult vágyat ébreszt bennünk arra, hogy magunkénak tudhassuk mindazt, amit az autó képvisel.