A csillagos ég a határ.
A 41. kiállítás Mazda jelmondata:
Mazda SKY (ég) koncepció - Vezetési élményt, környezetkímélő és biztonságos autót minden vásárlónak!
Ennek jegyében olyan haladó megoldásokat mutat be a gyár, melyek 30%-kal csökkentik az autók üzemanyag felhasználását 2015-ig. A Mazda hosszútávú "fenntartható zoom-zoom" programjának ez a fő eleme.
A Mazda elkötelezett az autótervezés sarok pontjainak számító elemek jelentős fejlesztésében. A motor és a sebességváltók fejlesztése, illetve a súlycsökkentés a teljesítményben is jelentkezik, ami pedig részben a vezetési élményre, a környezetvédelmi jellemzőkre, sőt a biztonságra is hatással van. A SKY (Ég) a Mazda értelmezésében tulajdonképpen az örökké tartó kék eget jelenti, mely alatt mindig élmény lesz egy Mazda típus vezetése. A Ég szó egyben azt is jelképezi, hogy a Mazda tervezői számára csak az ég a határ, az új technológiák kifejlesztése-megtervezése folyamatában.
Következő generációs közvetlen befecskendezéses Mazda SKY-G motor.
Az új benzines erőforrás a tovább javított termikus hatásfok következtében fokozott üzemanyag takarékosságot és nagyobb teljesítményt nyújt. A motorblokk öntvény is teljesen új, de a fejlődést elsősorban a csökkentett belső súrlódás, és az optimálisabb benzin-levegő elegy képzés jelenti. A közvetlen befecskendezés segítségével nagyszámú porlasztási profil között tud választani a rendszer. A jelenlegi 2 liter hengerűrtartalmú Mazda erőforráshoz képest mintegy 15 százalékkal javult a fogyasztás, illetve nőtt a nyomaték. Ebben többek között az új generációs befecskendezők és a továbbfejlesztett variálható szelepvezérlés is részt vállal. Ez az új motor gyakorlatilag a jelenlegi Mazda2 fogyasztásával ruházza fel a nagyobb Mazda3-ast.
Következő generációs Mazda SKY-D tiszta dízel motor.
Az új tervezésű motor a benzines motorok alacsonyabb belső súrlódását valósítja meg egy dízelmotorban. Az optimalizált részletek közé tartozik, a hengerekben uralkodó nyomás és hőmérséklet, az égéstér alakja, a befecskendezés mértéke, és a termikus hatásfok szempontjához legjobban igazodó befecskendezés időzítés. Ezen felül a piezo injektorok és a két szakaszos turbófeltöltő segítségével az új motor 20 százalékkal takarékosabb a jelenlegi MZR CD 2,2-nél. A Mazda ezzel gyakorlatilag egy Mazda2 fogyasztási adatait valósítja meg egy Mazda6 méretű autóban.
Következő generációs Mazda SKY-Drive automata váltómű.
Az új automata Mazda váltómű jobb hatásfokot, kedvezőbb fogyasztási adatokat, és a manuális váltókhoz hasonló közvetlenebb érzést szavatol. A körülbelül 5 százalékkal javult takarékossági jellemző a kisebb belső súrlódásnak, az új nyomaték konverternek, és a csökkentett csúszású kuplungnak, illetve az optimalizált záró mechanikának köszönhető. A gyors kuplung munkához a minimálisra csökkentett mennyiségű váltófolyadék is hozzájárul . Összességében az új váltó a duplakuplungos egységek "közvetlenség érzetét" nyújtja.
Mazda Kiyora
A Kiyora tanulmányautót már korábban részletesen bemutattuk, ITT. Az úgynevezett kompakt kategóriás Kiyora-ban már a SKY-G 1,3-as benzines erőforrás, illetve a SKY-Drive automata váltómű található. A következő generáció technológiákkal a Kiyora átlagosan 32 kilométert tud megtenni egy liter benzinnel. Ennek elérésében az ilyen méretű autók tömegéhez képest 100 kilogrammal könnyebb kocsiszekrény, az új Mazda3-ban is megtalálható intelligens motor leállító és indító automatika, a kiváló légellenállási mutatók, és a regeneratív fékrendszer is szerepet játszik.
Mazda5 hibrid.
A hidrogénnel és benzinnel is üzemelő wankel rendszerű motor, illetve villanymotor együttesével hajtott egyterűt már szintén bemutattuk részletesen ITT. A konstrukció lényege, hogy a bolygódugattyús motor közvetlenül nem vesz részt a kerekek hajtásában, neki az áramtermelő generátor hajtásának szerepe jut, míg a kerekeket villanymotor hajtja. A japánban már állami szervek által bérelhető hibrid egy tank hidrogénnel 200 km tud megtenni. A Mazda5 hibrid esetében az utastérben használt anyagok is figyelemre méltóak, hiszen a növényi alapú műanyagok csökkentik a kőolaj felhasználást, és a gyártással járó szén-dioxid kibocsájtást.