A pénz nem minden.
Izgalmas, és álló helyzetében is nagy sebességet sugall. Olyan, mint egy sportkupé, csak most kettővel több, összesen négy ajtóval.
Láttunk már ilyet, hiszen az Aston Martin Rapide, vagy a már kevésbé kecses Porsche Panamera is hasonló célokkal született, bár ezek esetében az ár nem annyira számít. Nem úgy a Mazda tekintetében, mely ennek ellenére külső megjelenésében az előd Shinari-hoz hasonlóan, nem igazán marad el e nagy presztizsű típusoktól, sőt, a formák hatásosságát és harmóniáját tekintve véleményem szerint az említett Panamera például mögötte kullog! Persze a Porsche tervezőinek védelmében jegyezzük meg, hogy lényegesen nehezebb a 911-es formai jellegzetességeit szedánba ölteni, mint az Aston kupék jellegzetességeit. De ennyit szubjektív megközelítésből, illetve más kategóriájú luxusautókhoz hasonlítgatásból, következzen a sajtónak szánt gyári jellemzés.
Gyári szavakra alapozva.
A Tokiói Autókiállításon bemutatott Mazda Takeri hajtásáról a SkyActiv-D tiszta dízel motor gondoskodik, és megtalálható benne a Mazda intelligens i-Stop leállító-indító automatika, de az egyedülálló Mazda i-ELOOP fékezési energia visszanyerő rendszer is. Ezek a technológiai megoldások így együtt jelentős fejlődést realizáltak üzemanyag takarékosság és vezetési teljesítmény terén.
A Mazda bevallása alapján a Takeri képezi az alapját a Mazda jövőbeli típuspalettájának. A TAKERI szó japánul férfit jelent, mely az autó atletikus, férfias megjelenésére utal, de a formák harmonikus egyensúlya is feltűnő. A Mazda a négyajtós szedán formában rejtőző lehetőségeket kereste a Takeri tervezésénél. A cél az volt, hogy egy kiegyensúlyozott, és korábban nem látott szintre emelt, érzelmekre ható megjelenése legyen az autónak. Az eredmény egy igen sportos, klasszikus lépcsőshátúnak nehezen hívható autó lett.
A formák kialakítására a Shinari esetében is hangsúlyozott állati hasonlatok az utód Takerira is jellemzőek. A kifele is erőteljesen domborodó első sárvédők a kerekek felett úgy ívelnek ki a karosszériából, mint egy gepárd "vállai" amikor a mancsai földet érnek és gyors irányváltásra készül. A hátsó sárvédők vonalához a gepárd csipője adta az ihletet, amikor minden izma megfeszül és nagy lendülettel elindul a zsákmány után. A formatervezőknek sikerül a különböző első és hátsó részt harmonikus egésszé komponálni.
Szükségtelen említeni, de a ragyogó megjelenés mellett, mintegy a SkyActiv összetevők részeként a csekély légellenállás is megkerülhetetlen tényező volt, úgy a felső karosszériatesten, mint az autó alján. Elölnézetből rögtön szemet szúr az úgynevezett "azonosító szárny", mely az új generációs Mazdák jellemzője lesz. Ez az a vonal, mely befoglalja a hűtőrácsot, és az első fényszórókon keresztül egészen a sárvédőkig ér. Az utaskabin vizuális súlypontjának kissé hátra helyezése eleganciával és stílusos szépséggel ruházza fel a Takerit.
A Mazda Takeri vezetési környezetének megalkotását az autó irányítója és a gép közötti kapcsolat gyorsítása érdekében a funkcionalitás vezérelte. Az anyagfelhasználás és kényelem méltó, egy a Mazda típuscsalád élén álló szedánhoz. Az érdekességek egyike a műszerfal alsóbb része erőteljes vízszintes vonalat képez, és az ebben a részben elhelyezett vastag borítást azt az érzetet kelti, mintha a váz része lenne, de szintén csodás részlet a műszerek valódi fém háza, mely az átlátszó lakkozás alatt feltűnő csiszolt fém által minőségi hangulatot áraszt.
A Takeri a Mazda CX-5-ben debütált SkyActiv-D, új generációs dízel motorral mutatkozik be. A motorhoz a szintén teljesen új SkyActiv Drive automata sebességváltó kapcsolódik. Az új dízelmotor kifinomult teljesítményével állítólag újraformálja a dízelek teljesítményleadásának jellemzésére eddig kialakult unalmas jelzőt.
Az eddig kizárólag a Mazda által alkalmazott kompressziós újraindító rendszer, most először a dízel aggregátban is bemutatkozik. A dízelek között a világ legkisebb kompressziójával rendelkező motor, gyakorlatilag az önindító használata nélkül képes beindulni.
A alacsony sűrítési arány csökkenti az alkatrészeket érő mechanikus stresszt, és súrlódást, illetve drámai mértékben csökkenteni lehetett az egyes alkatrészek tömegét. A SkyActiv-D motor még a dízelek között is kimagaslóan takarékos, és ez nem követel kompromisszumot teljesítmény terén.
Adatok.
Hossz./szél./mag. 4850 mm / 1870 mm / 1430 mm, tengelytávolság: 2830 mm, elsőkerékhajtás, gumiabroncs: Bridgestone 245/40R20, felni: 20x9,5 coll
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.