A tesztet elért eredmény igazolja a Mazda2 elsőrangú utasvédelmét. Az új kis Mazda ezen kívűl kimagasló takarékosságával és felhasználóbarát szolgáltatásaival is felhívja magára a figyelmet.
Érdekesség, hogy a Euro NCAP intézet mérései hatására korábban módosította a Mazda a légzsák vezérlő egység programozását, melyet az eddig már átadott autókon visszahívás keretében orvosolnak a szervízek. Frontális ütközés esetén a mérések alapján az utasok térdei és a vezető bokái is biztonságban vannak. Ez még a különböző ülésbeállítások esetére is egyértelműen kijelenthető. Oldalsó ütközés után az ajtók nyithatóak maradtak, mindössze egy pont levonást határoztak meg a bírák. Az új Mazda2 a kisebb gyermekeket is maximálisan védi, a bírák mindössze, a csak márkaszervízben kiakpcsolható jobb első légzsák, illetve a csak lehajtott napellenzőnél olvasható figyelmeztetés (gyermekülés beszerelés) miatt marasztalták el a gyárat. Megjegyezték továbbá, hogy az ISOFIX rögzítésre utaló jelzés viszonylag kis méretű a hátsó üléseken. Gyalogosvédelem szempontjából összeségében szintén kiválósan teljesített a legkisebb Mazda típus.
Az új Mazda2 mintegy 100 kilogrammal könnyebb elődjénél. Kifejlesztése közben a súlycsökkentés kiemelt szerepet kapott, hiszen így egy időben a takarékossági, kezelhetőségi és biztonsági jellemzőket is fokozhatták a mérnökök. A Mazda a fontosabb helyeken erősebb acélokat alkalmazott, amely segíti a karosszéria ütközési energia elnyelését, annak "leépítését", illetve megakadályozza az utaskabin deformációját.