Ugyanígy az ötajtóshoz választható Polymetal-szürke fényezés is: a fém keménységét a műanyagokra jellemző, fényes simasággal ötvöző árnyalat magas minőséget tükröz, tónusa a beeső fénytől függően változik, kihangsúlyozva a modell szép vonalvezetését.
Utasterében szintén a KODO dizájnt meghatározó „kevesebb több” szemlélet érvényesül. Egyúttal még szorosabbá válik a kocsi és a pilóta közötti kapcsolat: minden egyes elem közvetlenül a vezető felé fordul, a kezelőfelületet pedig tökéletesen vízszintes szimmetriában rendezték el. A különböző beltéri elemek sajátos, egyedi felületi kidolgozásúak, melyek a természetes bőr melegségét és gazdagságát fejezik ki. Az ergonómia is hibátlan a Mazda3-ban, az emberközpontú filozófia jól megfér a legmodernebb technológiákkal. Ehhez persze a nagyobb tartományban állítható volán, a szabályozható szögű ülőlap és a magasabbra költözött váltókar is hozzájárul. Új helyre kerültek a pohártartók is, a könyöklő hosszabb lett, s mind az aktív head-up display, mind a központi kijelző és a műszerfal letisztultabb képet mutat. De még az A-oszlop vastagságát és formáját is optimalizálták a mérnökök. A pihentető, kényelmes utazásban a gyári nyolc hangszórós audioberendezés helyett rendelhető 12 hangszórós Bose rendszer is közreműködik.
A Mazda Jinba-ittai vezetési ideológiájának értelmében az autónak a vezető szándékaival tökéletes összhangban kell működnie, így szavatolva a fokozott biztonságot és magabiztos, megnyugtató irányítást. Ennek érdekében tökéletesítették a Skyactiv technológiát, ennek során a testalkati és mozgás-jellemzőkön túl az érzelmi reakciókat is vizsgálták. Eredményként új generációs Skyactiv motorok kerültek beépítésre. Az európai kínálatában 1,5 és 2,0 literes Skyactiv-G erőforrások kaptak helyet. Emellett egy 1,8 literes Skyactiv-D dízel erőmű is rendelhető. Ám, ami a lényeg, hogy a Mazda3-ban vezetik be az innovatív Skyactiv-X SPCCI (gyertyavezérelt kompressziós gyújtású) aggregátot. Ez kiemelkedő gázreakciót, lenyűgöző forgatónyomatékot és lineáris teljesítmény-kifejtést biztosít, valamint könnyen felpörög. A benzines egységet a Mazda intelligens, új M Hybrid rendszere támogatja, amely még tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, miközben fokozott vezetési élményt kínál, és kevésbé terheli a környezetet. Ugyanez a rendszer a Skyactiv-G motorokhoz is elérhető.
Mindemellett a Mazda3 i-Activ AWD összkerék-hajtással is megvásárolható lesz, a fejlett – „négy kerék függőleges terhelése” észlelés funkcióval bíró - rendszer a G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) funkcióval teljes összhangban működve szabályozza a nyomatékmegosztást az első és hátsó kerekek között. Utóbbi a fékek segítségével közvetlenül képes szabályozni a perdületi nyomatékot. Így a Mazda pontosabban képes végrehajtani a vészhelyzeti kikerülő manővereket, és magabiztosabban irányítható a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben, a nagysebességű sávváltásoktól kezdve a csúszós útfelületen történő haladásig. Feltétlen említést érdemel a Skyactiv-járműszerkezet részét képező futómű is, mely elöl MacPherson rugóstagokat, hátul frissen kifejlesztett csatolt hosszlengőkarokat alkalmaz. Az új geometria az erőhatások késlekedés nélküli átvitelét, illetve lineáris működést teszi lehetővé.
A felhasználói visszajelzések alapján a zaj- és rezgéscsillapítást hatékonyságán is javítottak a fejlesztők, többek között korlátozták a zajok keletkezését, és csökkentették azok hangerejét, valamint ezzel párhuzamosan szabályozták a hangok fluktuációját és irányát. Például a tetőkárpit és a padlószőnyegek kedvezőbb hangelnyelő tulajdonságai eredményesebben nyomják el a nagyfrekvenciás zajokat. Az optimalizált függőleges rugózási jellemzőjű abroncsok és a lehetséges támadási pontok megerősítése révén pedig a nem kívánatos rezgések átterjedése mérsékelhető az utastérbe.
Végül, de nem utolsósorban következzen a Mazda proaktív biztonsági rendszere, melynek egyik eleme a magas színvonalú i-Activesense „csomag”. Ebben benne van a vezetőfelügyeleti rendszer, a keresztirányú forgalomfigyelő, a sebességtartó automatika és így tovább.
A Mazda történetében új fejezetet nyitó, vadonatúj Mazda3-ra nem kisebb feladat vár, mint hogy világszerte lenyűgözze ügyfeleinket, és örömöt okozzon nekik. A vadonatúj Mazda3 színesebbé és ragyogóbbá varázsolja a mindennapi utazásokat. A dizájn magával ragadó karaktere felkavarja az érzelmeket, a vezetés élesebbé teszi az érzékszerveket, így a napi ingázás is izgalmas felfedező útnak tűnik majd” – foglalta össze Kota Beppu, a modell programigazgatója az újdonság lényegét, mely a jövő év elején lép piacra.