Korábban a fekete Mazda3 MPS ültetőrugókat kapott, majd pedig sebességtartó automatikát, azaz tempomatot. Ennek részletei itt. Most elsőként egy HKS gyártmányú Blow-Off, magyarul lefúvószelep beszerelésére került sor. Ez a szelep a gyári megkerülő szelep helyett a gázelvételkor a zárt fojtószelep miatt felgyülemlő nyomást - amely a turbina tehetetlenségéből adódó forgásából ered - nem a szívócsőbe vezeti vissza egy kerülő úton, hanem hatásos hangjelenség kíséretében a légkörbe engedi vissza azt. Ez annyit jelent, hogy például minden váltást egy füttyszerű, lelkesítő hang kísér. Műszaki szempontból, mivel gyárilag is van megkerülő szelep, nem igazán van jelentősége, de egy turbós autónak sokak szerint kikerülhetetlen tuningolási lépcsőfoka egy ilyen vérpezsdítő hangú lefúvószelep beszerelése. A szelep beszerelése mellett egy ún. Short Shifter, azaz a sebességváltó kapcsolási útjait lerövidítő alkatrész is helyett kapott az autóban. Igaz, így a sebességváltó még határozottabb kezet igényel, de versenyautó szerűen rövidek lettek a fokozatok közötti váltókar mozgások. A délelőtt folyamán még beszerelésre került egy neves gyártó négy lengéscsillapítója, illetve egy a gyárinál keményebb hátsó motorbak. Néhány további kép:
Forrás: Autó-Expanzió Kft.
Szokásunkhoz híven, néha egy-egy szervizmunkánkat megjelenítjük a honlapunkon. Először is elnézést kérünk a címben szereplő angol kifejezésekért, de a tuning világában járatosak talán így hamarabb tudják miről is lesz szó. Egyik kedves fővárosi Mazda3 MPS tulajdonos ügyfelünk, másokhoz hasonlóan (Brembo) folyamatos optimalizáláson, tuningolásáson és egyedivé váláson viszi keresztül autóját. Ennek egyik újabb lépcsőfoka a héten történt szervizünkben.