Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185 teszt

2024. December 21. Szombat - Tamás

2015.01.09.

Tesztek

Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.

Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.

Forrás: Varga István

  Bár itthon egyelőre az új Mazda3-hoz nem elérhető a 2,5 liter hengerűrtartalmú motor, azért valószínűleg érdeklődésre tarthat számot egy ilyen kivitel tesztje. Ráadásul nálunk is választható a 2,0 literes Skyactiv-G165 erőforrás, melynek 165 lóerős teljesítménye közel áll a tesztelt autóéhoz. Kijelenthetjük, hogy a Mazda3 Sportos autó. Egy újabb kompakt, a sok között, de formaterve alapján inkább a fiatalos, dinamikus vezetőket célozza meg, nem azokat akik az autópálya belső sávjában nem veszik észre a mögöttük kialakult kígyózó sort.


 Győztes típus. 

 

 Ha viszont Ön kedveli a kompakt autók közötti verseny miatt egyre magasabbra törő technológiai megoldásokat, illetve ha az autóért kifizetett összeget annak megjelenése is tükrözi, akkor a Mazda3 valószínűleg nem kerüli el a figyelmét. Amikor a Hármas megjelenésekor az adott év legjobb autóit kerestük a kategóriában, a Mazda3 nagy előnnyel végzett az első helyen. A Hármast győzelemre segítő pontszámok elsősorban a külső-belső formaterv, magas minőség, ergonómia, illetve kényelmi és szórakoztató jellemzők kategóriájába érkeztek. Figyelmet érdemelnek még a csomagtér kapacitás, illetve üzemanyag takarékosságra leadott voksok, és nem utolsósorban az ár-érték arány minősítése.

 

 Kijelenthetjük, hogy a Mazda tud valamit a népszerű 3-as típuscsaláddal kapcsolatban, és ez alól a harmadik generáció sem kivétel. Az első a megjelenés. Ízlés kérdése, hogy kinek a négyajtós szedán, vagy a most tesztelt ötajtós kivitel, azaz a Mazda3 Sport tetszik. Vizuálisan mindkettő a zászlóshajó Mazda6-ot juttatja eszünkbe. Ez pedig jó dolog. Az ötajtós inkább tűnik kisebb sportkombinak, mint célszerű kompaktnak. Rendkívül formás és áramvonalas, az új szimbólikus első hűtőrács pedig, a keret nyúlványainak meghosszabbításaként világító menetfény csíkokkal az országúton is azonnal felismerhetővé teszi ha szembe jön az úton.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

 Az utastér kialakításáról hasonló jó véleménnyel vagyunk. Elégedettségre okot adó részletek, fém és szénszál utánzatú, de ízléses betétek állnak kontraszban az öltések színével. Egészét tekintve a kabinban annyiféle színnel, formával, és anyaggal találkozunk, hogy akár meg is feledkezhetünk róla, hogy nem egy luxus limuzinban ülünk. Pépesen puha műanyag fokozza a minőség érzetet, a fő kapcsolók és kezelőszervek modernek, frissek. Sok konkurens gyártmány az elődmodell kezelőszerveit használja. A Mazda3 Sport teljesen új autó.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

High Tech részletek.

 

 A központi vezérlés interface egy nagy érintő kijelző a műszerfal tetején. Érintéssel is elérhetők a funkciók, de a középkonzol nagy kerek gombjával is. A rendszer jól, és gyorsan működik, naprakész hatású. A kezelése logikus és egyszerű, egyszer sem sikerült felbosszantania. Szerencsére a fűtés és szellőzés rendszer nincs integrálva ebbe a rendszerbe, hanem külön gombokkal kell kezelni. 

 

 A kedvünket tovább javító dolgok közé tartozik a Bose sztereó rendszer, a nyomógombos indítás, de szupermodern a műszerfal tetején kinyíló átlátszó műanyag lapocska, melyen a sebességünket, és az aktuális navigációs jelzéseket követhetjük nyomon anélkül, hogy az útról levennénk a tekintetünket. A motor indítása után automatikusan felnyílik, ha nem kapcsoljuk ki ezt a funkciót.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

 Nincs helyhiány.

 

 Funkcionalitás tekintetében a Mazda3 Sport szintén jól teljesít. Átlagos termetű felnőtteknek, és csomagjaiknak bőven van hely, bár a fejtér kissé korlátozott. A csomagtér lapos, de legalább jó széles. Ha mindenki okosan pakol, négy embernek éppen megfelelő. A vezető ülésből elérhető tárolóhelyek mérete egy kicsit kevés, az ajtózsebben csak egy palack fér el, de a középkonzol tárhelye sem nagy, és nagyon hátul van, hogy helyet adjon az előtte elhelyezett központi szabályzó gombnak (command). A jobban első ülésen ülő utasnak le kell mondani a középső könyöktámasz használatáról, mert alakjából kifolyólag csak a vezető tudja pihentetni rajta jobb karját. Ez hiba.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

 Feszes, de jó.

 

 Az autó felfüggesztése gondos kalibrációról árulkodik a kényelem, és jó vezethetőség megközelítésében. Rosszabb úton sem hallatszanak zörejek, de ilyen helyzetben inkább kemény és határozott, mint finom. Jó minőségű útfelületen nagyon simán gördül a Mazda3, de ettől függetlenül inkább a keményebb kategóriába sorolható, igazán szórakoztató értéket képviselhet sportos vezetők számára is.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

Összességében szépen kiegyensúlyozott a sportos, feszes és komfortos között, a mérnökök valószínűleg sok időt töltöttek az autó finomhangolásával. A zajszint kissé ront az összhatáson, viszonylag erős a szél és gumizaj. A kormányzás eleven, kellő visszajelzéssel szolgál. Én még elviselnék kisebb áttételt, hogy még gyorsabb legyen a kormányzás.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

 Nagyobb, de nem az étvágya.

 

 Az erőt a Mazda3-hoz elérhető legnagyobb motor, a 2,5 liter hengerűrtartalmú, 185 lóerős benzines Skyactiv motor szolgáltatja. Kis fordulaton is bőséges tartalékkal rendelkezik, telt morgást hallat gázadásra, de krémesen simán jár, és gyengéd vezetés esetén a hangját sem halljuk. Ha a vezérlőegység javaslatára már 60 km/h sebességnél hatodikban autózunk, akkor sem jön zavarba, szépen viszi az autót.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

 A Skyactiv tervezési filozófia égisze jegyében az autó rengeteg fogyasztáscsökkentő technikai megoldást vonultat fel. Az átlagfogyasztás 7,4 liter/100 km volt. Megjegyzem, hogy az autó még alig pár száz kilométert futott, így a bejáratás után ez tovább javulhat, de így is szép eredmény egy ilyen erős autótól.

 

 A hatsebességes kézi váltó - melyet örömmel látunk egy ilyen autóban - segíti a vezető munkáját, melyhez finoman kezelhető, de jól érezhető fogási pontú kuplung társul. A váltási érzet a legjobbak között van a piacon, és tovább segítve a kezelést, van visszagurulás gátló funkció is.

 

  A nap végén megállapíthatjuk, hogy a Mazda3 Sport vásárlók megízlelhetik a high-tech motorizáció ízét egy atletikus autó képében, melynek árcédulája sem túlságosan magas.

 

Mazda3 Sport Skyactiv-G185

 

MAZDA 3 KÉPGALÉRIA IDE KATTINTVA.

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó