2024. December 22. - Zéno

Házunk tája: Pioneer-Mazda6.

Mazda6 Pioneer fejegységgel.

Forrás: Autó-Expanzió Kft.

 Az érthetetlenül háttérbe szorult minőségi zenehallgatás alapjainak megteremtése mellett  teljes Európa térképes navigáció, beépített bluetooth kihangosító, dvd filmek lejátszása, különböző külső eszközök, akár tolatókamera csatlakoztathatósága is rendelkezésünkre állhat, egy komoly mai dupla dines, vagy kihajtható kijelzős fejegység beszerelése esetén. Legutóbb a már "megszokott" Kenwood-ok helyett, egy Pioneer-ral akadt dolgunk. 


 Zeneügy.

 A minőségi zenehallgatásra tett megjegyzésem azért ebben az esetben nem teljesen érvényes, hiszen a Radiant Ében színű Mazda6 Sport 2,2 CD-ben már gyárilag is BOSE hangrendszer volt, amely azért már a vájtfülűeket sem késztetiA Mazda6 kűrített középkonzola. azonnali fanyalgásra. Hosszabban hallgatva azért megvannak a maga gyengeségei, de mindegy, az audiofil autóhifiről majd esetleg talán máskor lesz alkalmam cikkezni.

  Szóval a Mazda6 BOSE hangláncából a gyári 6 lemezes CD/MP3 fejegység kiszerelése után is megmarad a hangképzés folyamatának utolsó 90 százaléka, hiszen a Pioneer beszerelése után is a BOSE mérőmikrofonnal és hangprocesszorral kombinált erősítője végzi a helyükön hagyott szintén BOSE márkájú hangszórók és mélysugárzó meghajtását. Mindössze annyi változik, hogy ezentúl az újonnan beszerelt fejegységtől kapja a feldolgozandó audió jelet, nem pedig a korábbi gyáriból. 

 Majdnem kompromisszum-mentes.

 Az új Mazda6 kormányáról már nem csak a rádió, hanem a fűtés-szellőzés, a gyári kihangosító (felszereltség függő) és a fedélzeti komputer is vezérelhető. Azt, hogy ezen funkciók közül miről kell lemondanunk a gyári rádió-CD egység lecserélése után, részben a beszerelendő új fejegység márkája, részben pedig az anyagi ráfordítás mértéke határozza meg.  

Összeszerelés előtt a Mazda6 műszerfala, és még a kormánykerék is hiányzik.

 Amennyiben nem akarunk lemondani a fedézeti számítógép funkciói közötti lépegetésről, akkor csakúgy mint esetünkben, szükség lesz a kormány kapcsoló, és a középkonzol feletti kijelző cseréjére is, természetesen a megfelelő kábelezéssel együtt. Azt tudnunk kell, hogy a klíma vezérlése a kormányról még ezen alkatrészek cseréjével sem lesz megoldható ezután, és a pontos idő fenti kijelzéséről is le kell mondanunk, de ez úgyis minden fejegységben benne van.

A Pioneer pozícionálása az új keretben.

 Minden a helyén.

 A beszerelés folyamán a gyári műszerfalhoz tökéletesen passzoló keretbe kerül a dupla, vagy szipla DIN méretű új mindentudó fejegység, amely most egy Pioneer AVIC F910 BT volt. A többek között 99,9%-os Magyarország térkép lefedettség szoftverrel ellátott dupla-dines japán, a bevezetőben már részletezett szolgáltatásokat nyúltja. A beszerelés során a készülék GPS antennája rejtett helyre kerül, egyedül a kihangosító apró mikrofonja jelenik meg új elemként a szélvédő felső sarkában, vagy például a kormányoszlop borításán.

Végleges helyén a Pioneer F900 BT.

Kapcsolódó cikkek: CIKK 1CIKK 2.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó