2024. November 22. Péntek - Cecília

Sikeres Mazda3 MPS és Mazda RX-8 turbó szereplés.

Mazda3 MPS

Forrás: TT

 Amint arról már híreinkben beszámoltunk ITT az ausztrál Mazda egy turbósított Mazda RX-8-ast és egy Mazda3 MPS-t is elindított a Tasmania szigetén megrendezett Targa Tasmania ralin. Minden nehézség ellenére (erről a cikkben) a hátsókerék hajtású autó a 10. helyet szerezte meg a "modern verseny" kategóriában, míg a Mazda3 MPS a leggyorsabb kétkerékhajtású "bemutatótermi" autónak bizonyult.


 Elkötelezett csapat.

 " Fantasztikus eredmény ez az egyetlen gyári csapattól a Targa-n,  " -mondta Allan Horsley a Mazda Ausztrália motorsport igazgatója. " A Mazda3 MPS újfent bebizonyította miért is egy nagyon komoly forró kompakt és szintén mindannyian le vagyunk nyűgözve,  az eddig nem indított RX-8 egyensúlyán és sebesség potenciálján. A pilótáink és navigátoraink ebben az évben is nagyszerű munkát végeztek, de az idei Targa igazi hősei a szerelők és a csapat."Mazda3 MPS a Targa Tasmania Ralin.

"  A versenyzés persze nem csak az eredményekről szól. A Targa megmutatja a Mazda szenvedélyét és elkötelezettségét, hogy élvezetesen vezethető autókat gyártson a vásárlók számára. "

 Minden kezdet nehéz. 

 A turbófeltöltővel felszerelt Mazda RX-8 a komolyabb problémák ellenére túlélte a Targa igen rázós 2000 kilométerét. Először az instabil turbónyomás és túlmelegedés jelentkezett, melyek egy elektromos hibára voltak visszavezethetők, majd a váltóból egy kivételével minden fokozat "elveszett".Mazda RX-8 a Targa Tasmania Ralin.

" A sok probléma ellenére az RX-8 bebizonyította, hogy egyike a legjobban kiegyensúlyozott, és legjobban fékezhető autóknak amit valaha vezethettem. Hatalmas potenciál van benne és egy kis fejlesztéssel akár meg is nyerhetné a versenyt," vélekedett Steve Glanney pilóta. " Vizes körülmények között annyira jól kiegyensúlyozott ez az autó."Mazda RX-8 Turbó a Targa Tasmania Ralin.

 Az egyiknek sikerült, a másiknak nem.

 A Mazda3 MPS-t dirigáló mindössze 20 éves Brendan Reeves nővérével Rhianon Smyth-szel megnyerték a kétkerékhajtású, ún "showroom" kategóriájú autók versenyét. "  Nagyon sokat jelent nekünk ez a fantasztikus eredmény. Óriási élmény volt a gyári Mazda csapattal dolgozni, remélem jövőre az új Mazda3 MPS-sel megismételhetjük ezt."Mazda3 MPS a Targa Tasmania Ralin.

 A másik Mazda3 MPS-szel versenyző Rick Bates három éve szintén megnyerte a kategóriát, de most rosszul végződött az ő, és Anthony McLoughlin navigátor számára a verseny. Az utolsó előtti napon nagyon sok időt veszítettek amikor a turbófeltöltő meghibásodott és a probléma egészen másnap délig fennállt. "Nem éppen úgy alakult a verseny, ahogy a Mazdának szerettünk volna bizonyítani, de ez az év nem a miénk volt. Ennek ellenére élmény volt újra a Mazda csapattal versenyezni, és a Mazda3 MPS ismét bebizonyította, hogy egy nagyszerű autó. Reménykedjünk, hogy jövőre nagyobbak és jobbak leszünk!"Mazda3 MPS a Targa Tasmania Ralin.

  

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó