2024. December 22. - Zéno

2010.05.03.

Mazda hírek

Új szabadalom a Mazdától.

Mazda szabadalom.

 Nemrég jelentették be, hogy a Mazda a jövőben Toyota-tól származó hibrid technológiát is fog használni egyes típusaiban. Az  elmúlt héten megszerzett szabadalom alapján máris kiderült, hogy a Mazda nem egy az egyben emeli át a konkurens cég megoldásait, hanem saját elképzeléseivel fogja társítani azokat.


Egyszerű, de mégis új!

A belső égésű motor és villanymotor párosítású hibridek esetében elterjedt megoldás, hogy közvetlenül a kerékagyban helyezik el a kerekeket hajtó villanymotorokat. Ez eddig minden esetben közvetlenül a kerék tengelyének vonalában történt. Az USA-ban most levédett Mazda szabadalom alapján viszont az elektromos motor eltoltan helyezkedhet el a kerék tengelyéhez képest, tág teret hagyva a felfüggesztés elemeinek, illetve az esetleges nyomaték növelő áttételezésnek, vagy akár az áttétel kapcsolhatósági lehetőségeknek. Persze az sem hátrány, hogy így a Mazdának nem kell más gyártók levédett megoldásait átvennie. A megoldás egyetlen hátránya, hogy a további alkatrészek számával növelheti a rugózatlan tömeget, mely az úttartásra, kormányzásra is hatással van. 

Mazda szabadalom a kerékagyban történő villanymotor elhelyezésre.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó