Vége a városi koccanásoknak?
A 4-30 km/h sebesség között működő SCBS fékrendszer lézeres szenzorok segítségével felismeri az autó előtti járművet, vagy más nagyobb tárgyat, és mintegy előkészíti az autót a gyorsabban végrehajtható fékezésre a fékmunkahengerek gyakorolt nyomással. Ha a vezető ezek után sem tesz semmit az ütközés elkerülése érdekében - tehát például nem lép a fékpedálra -, akkor az SCBS rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket, illetve ugyanabban a pillanatban csökkenti a motor teljesítményét. Ebben a formában pedig segíti a baleset elkerülését, de legalábbis csökkenti a sérülés mértékét, a városokban oly gyakori ilyen jellegű esetekben.
Az SCBS rendszer szintén tartalmaz egy Gyorsulás Kontroll nevű egységet is az automata váltós modellekben, mely megakadályozza a véletlenül előidézett gázpedálra taposás ( a fék helyett) következményeit. Az SCBS a Mazda CX-5 terepjáró szabadidőautóban jelenik meg először, de hamarosan a többi Mazda típusban is megtalálható lesz. Ha minden autóban lenne ilyen rendszer, akkor igen a válasz a címbeli kérdésre.