Koncepció
2024. Május 21. Kedd - Konstantin
Koncepció
Mazda CX-5 kezelhetőségi titkok.
Nemrég mutatta be a Mazda új kompakt szabadidőautó típusát, a CX-5-öst. A japán gyártó nem utolsó sorban arról ismert, hogy személyautó típusai is sportos vezethetőség élményét nyújtják. A CX-5-ösről ezen felül az is elmondható, hogy az első olyan Mazda típus, mely már teljes mértékben, tehát a...
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
A sorozatban gyártott bolygódugattyús,azaz wankel elvű Mazda motorokat már megismerhették korábbi írásainkban, 1RÉSZ , és 2RÉSZ. Természetesen nem minden ötlet, és kísérlet jutott el a szériagyártásig, de ez nem jelenti azt, hogy a prototípus fázisban maradt motorok ne lennének figyelemre érdemesek. Íme.
MAZDA TAKERI
Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...
RX-8 13B-MSP Renesis 100000 km.
Rögtön a közepébe vágva adott egy Mazda RX-8 100 000 kilométer futásteljesítménnyel, és a szerviz dokumentáció szerint sajnos csak meglehetősen ritkán, 20000 kilométerenként elvégzett olajcserével. Szereljük szét a motorját, nézzük meg hogyan viselték a wankel elvű motor alkatrészei az eddigi megpróbáltatásokat!
MPS motor mélyebben, avagy DISI Turbó boncolgatás.
Miért van az, hogy csodájára járunk a gyönyörű régi épületeknek, mégis hűtés-fűtés szempontjából is előnytelen csúnya (köz) épületeket építünk? Vagy miért van az, hogy a dízel motoros autó a sláger, mégis a legtöbbet csodált és irigyelt autókban erős benzines motorok vannak? A kérdés megválaszolása...
Új Mazda5 technológiai részletek.
Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
Cikksorozatunk első részében ITT, olvasóink már részben megismerhették, milyen erőfeszítéseket tett a Mazda a sorozatgyártású bolygódugattyús wankel rendszerű motorjainak fejlesztése során a 60-as évekbeli kezdetektől, egészen a 80-as évek 12A 6PI jelzésű erőforrásáig. Most következzen a...
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Adott egy alternatív elképzelés, mely dollármilliókért szép lassan a legtöbb autógyár birtokába kerül. A szép kilátások után a lelkesedés és a fejlesztés mindenhol abbamarad, kivéve egyet. Talán mindenki kitalálta, hogy Felix Wankel találmányáról és a kitartó Mazdáról beszélünk. Cikkünk első részében a...
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó