2024. Május 21. Kedd - Konstantin
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2016-04-29 15:59 pinterc részére
Ha 1,6-os, akkor 10834.- Ft, ha 2,0-es motor, akkor 13528.- Ft a kuplungcső ára. Pontosításhoz és rendeléshez alvázszám szükséges
Podi8 | 2016-04-29 13:11 Marci79 részére
A főtengely jeladót kellett kicserélnem. A jobboldali első ködlámpa mögött van, lényegében egy körömnyi nagyságú mágnes egy csavarral rögzítve. Ennek a csatlakozója van a vezérlés műanyag borítójánál, a vezeték pedig a borító és a generátor szíjfeszítő között (ahol a csatlakozó természetesen nem fér el). Amennyiben ezt kell cserélni, a szíjfeszítőt is le kell szedni. Kiolvasás után tudtam meg a hibát, de addigra két motortartó gumibakot és a komplett jobb oldali féltengelyt is megette. Ne sokat várj a hiba kiderítésével.
Marci79 | 2016-04-28 05:36 Podi8 részére
Ez volt az, nálam szintén ez a hiba jött elő:
Podi8 | 2008-09-24 11:36
Tisztelt Mazda-autó!
X6-osom (V6-os) az elmúlt két hétben már 3-szor leállt menet közben, de persze a lendület egyből újraindította a motort és 2-szer pedig amikor a kuplungot nyomtam be. A gyújtás körül lehet probléma, vagy az immobiliser is csinálhat ilyet?
Podi8 | 2016-04-27 21:30 Marci79 részére
Üdv! Melyik hozzászólásomra gondolsz?
Marci79 | 2016-04-26 21:51 Podi8 részére
pinterc | 2016-03-31 21:51 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm! Azt szeretném még megkérdezni, hogy ez a kuplungcső pontosan hol található? Ha tényleg ez a baja, akkor egy ilyen kuplungcsövet honnan tudok rendelni, és körülbelül mennyibe kerül?
Ma egész nap telefonálgattam ezügyben, de nem tudott erre senki semmit mondani, vagy nincsen egyáltlán, vagy azt mondják, hogy hivatalos Mazda márkakereskedésből “nagyon borsos áron” lehet hozzájutni ehhez…
Ahonnan szoktam alkatrészeket rendelni, ott ezek vannak:
https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/mazda/xedos-6-ca/4825/kuplung-f%C5%91henger/1.html
Illetve:
https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/mazda/xedos-6-ca/4825/kuplung-munkahenger/1.html
Viszont külön az említett csövet nem találom, és nem világos számomra, hogy pontosan mik ezek.
Amikor felhívtam őket, azt mondták, hogy ez véletlenül sem az, mert a hidraulika-csöveket nem bilincsekkel szokás rögzíteni, az esetleges nyomás miatt.
Tudnának nekem valami támpontot adni, hogy pontosan melyik is ez a cső? Ha igen, köszönöm előre is…
Üdvözlettel Csabi
mazda-auto.hu2 | 2016-03-31 10:38 pinterc részére
Kidurrant a kuplungcső, csere és utána kell tölteni a fékfolyadékot.
Ha levegős lett a fék, feltétlenül légteleníteni kell utána.
pinterc | 2016-03-30 22:00
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy vajon mi történhetett, a kuplunggal a Xedos 6-ban?
Jöttem haza, és váltás közben eltűnt a kuplungpedál a lábam alól!
Beesett, és vissza már nem jött, sebességbe nem tudtam betenni az autót. Nem lehet működtetni a kiemelő szerkezetet. Szerencsém volt, hogy volt annyi lendületem, amivel félre tudtam gurulni egy parkolóba. később amikor arréb toltam az autót, akkor volt alatta egy “olajfolt” (hidraulika folyadék gondolom) felnyitva a motorházat annyit láttam, mintha a váltóblokk tetején is lenne ebből a folyadékból…
Azt szeretném kérdezni, hogy mi szállhatott el, és milyen alkatrészek eshetnek szóba ezzel kapcsolatban?
Köszönöm a segítségeteket!
hejhoponilo | 2016-01-29 23:06
sziasztok tudnátok nekem aban segíteni valaki hogy nekem van egy mazda xedos 6 om és automata 4 fokozat de csak 3 ig vált és amikor a 4 diket váltaná fel pőrög a motor és be vált négyben és viszadobja háromba és ezmiat 5-6 ezres fordulaton pőrög és emiat körülbelül 20 litert eszik mondták hogy lehet olaj vagy válto hiba de biztos valaki már járt igy és tudja hogy ilyenkor mi a teendö léci ha valaki tüd segitsen köszi
mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 16:32 sch1 részére
Az üzemanyag tankban.