A Skyactiv-G 2.5T a Mazda aktuálisan legerősebb motorja, 227 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal (észak-amerikai verzió). A 2,5 literes benzinmotor turbófeltöltés nélküli változatát a nagyközönség már ismerheti a most futó Mazda6 és CX-5 modellekből. Az új, közvetlen befecskendezésű, turbós erőforrás még lineárisabb gyorsítást tesz lehetővé, különösen az alacsony és a közepes fordulatszám-tartományokban, reakciói gyorsak.
Az új motor része a Mazda dinamikus nyomású turbója, mely a világon az első, amely a turbina teljesítményét a kipufogógázok pulzálási szintjének változtatásával maximalizálja, a motor fordulatszámának függvényében. A lehűtött kipufogógáz-keringtető (EGR) rendszer eközben lehetővé teszi, hogy a motorban ideális maradjon a keverékarány, mindig a megfelelő oxigén mennyiség álljon rendelkezésre az égéshez – mindezt a motor teljesítményének széles tartományában.
A motort elsősorban az új CX-9-be, az észak-amerikai piacra szánták. A családbarát szabadidőautó nagyot lépett előre tágasságával és kényelmes, szép belső terével, amely 7 személy szállítására elegendő, 3 üléssorban. Külsejét ugyanúgy a díjnyertes „Kodo – A mozgás lelke” formanyelv jellemzi, mint a korábban bemutatott modellekét. Hozzájuk hasonlóan az új autó műszaki hátterét is a Skyactiv technológia biztosítja, amely a lendületes teljesítmény és az MX-5 által inspirált Jinba Ittai élmény kompromisszummentes kombinációja. Az új CX-9-et a gyár négykerék-hajtással és az i-ACTIVSENSE vezetői asszisztens és biztonsági rendszerekkel kínálja.
Az évi 50 ezer darabos gyártás 80%-át előreláthatólag Észak-Amerikában fogják értékesíteni, a modell forgalmazása ott jövő tavasszal indul. A modellt Európában nem vezetik be.