Indy 500.
A versenysport történelem könyveinek aranybetűs fejezeteibe mindezzel még nem lehetne bekerülni, de az Indyanapolis 500-on indulás már ilyen esemény. Utoljára ugyanis 1952-ben indult dízelmotoros versenyautó a legendás, 500 mérföldes futamon. Hatvan évvel ezelőtt akkor egy hathengeres, Cummins turbó-dízel motorral szerelt autó volt az első próbálkozó. A 6,6 liter lökettérfogatú motorjának segítségével az edzésen körrekordot állított fel a brutális versenyautó, de a futamot fel kellett adni a 71. körben a turbófeltöltő hibája miatt. Mindenesetre ott hagyta nyomát a versenysportban, és talán ebben bízik a Mazda is az új Hatossal.
A Mazda tájékoztatása szerint a Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó alkatrészeinek 51% azonos a közúti kivitelével, de az autó tömege annak csak 63 %-ka. A 2,2 literes Skyactiv-D négyhengeres turbó-dízel motor ebben a kivitelében nem kevesebb, mint 400 lóerőt teljesít, míg a maximális nyomaték értéke 602 Nm.
Néhány kép az autóról:
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.