Képtelenség nem beleszeretni a Mazda új versenyautójába

2025. Január 22. Szerda - Vince

2016.11.22.

Mazda hírek

Képtelenség nem beleszeretni a Mazda új versenyautójába

Forrás: HVG

Az autót egy soros négyhengeres turbómotor hajtja, ami 600 lóerőt ad le az aszfaltnak – de nem ez az, ami miatt az ember első látásra beleszeret.


Javában zajlik a Los Angeles-i Autószalon, ahol szép lassan az összes izgalmas fejlesztésről lekerül a lepel. Ilyen volt például az az ultraluxust kínáló Maybach, amiben azért van egy kis Budapest is, szerdán azonban a show-t egy másik kategóriában készült autó lopta el. Egész pontosan egy versenygép.

Néhány hónap múlva ugyanis ismét elrajtol a daytonai 24 órás autóverseny mezőnye, amire már javában készülnek a csapatok. Most a Mazdán volt a sor, hogy lerántsa a leplet a jövőre rajthoz álló modelljéről, ami nemcsak erős, de gyönyörű is lett – számolt be róla a Carscoops.

A Mazda Kodo (ami magyarul nagyjából szívdobbanásként fordítható le), a hatályos szabályozás szerint épült, ami miatt elméletben egy lenne csak a többi egyforma gép közül, mégis képes arra, hogy azonnal megragadja az ember figyelmét.

Az RT24-P kódnév alatt futó autó a Riley Mk. 30 alvázra épül, amit a Multimatic és a Riley Technologies közösen készített el. Mindez azért sem mellékes, mert a két cég 2004 óta számos elismerést zsebelhetett be az észak-amerikai versenyen.

A kocsit egy 2 literes soros négyhengeres turbómotor hajtja, ami nagyjából 600 lóerőt présel ki magából.

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó