Elsőből még elsőbb!
A Mazda már korábban a lökhárító (borítás) újrahasznosító ipar éllovasává vált Japánban, miután megkezdődött az elhasznált Mazda gépkocsik lökhárító egységeinek összegyűjtése a kereskedő hálózaton keresztül. A most kifejlesztett új rendszer már nem igényli a különböző gyártmányok szeparálását, hiszen gyártótól függetlenül lehetővé teszi az egységes és egyszerre történő újrahasznosítást. Ráadásul az új módszer az újrahasznosítás különböző fázisaitól a reprodukált nyersanyagig eljutást egyetlen automatizált folyamattá teszi. Ezek az innovációk további markáns előrelépést jelentenek a Mazda számára.
Mostanáig az olyan kiválasztandó anyagokat, mint például a fém alkatrészek, kézzel kellett szemrevételezés után eltávolítani. Ezek a tényezők komoly akadályt jelentettek a hatékonyság fokozásában. A Mazda továbblépett ezeken és a Satake Corporation-nel közösen kifejlesztette a folyamatok automatizálását. Miután a használt lökhárítókat apró darabokra örölték, a gabona válogató géphez hasonlóan, itt is légáramlatot vezetnek a rázógépben lévő lökhárító örleményre, hogy kiválasszák az idegen részeket. Ez a módszer nagymértékben fokozza a kiválasztó folyamat hatékonyságát.
A Mazda új technológiája tovább limitálja a korábbi hasznosítási szakaszokat. A gépkocsik gyártójától és korától függően a használt műanyag lökhárítók anyaga és fényezési jellemzői meglehetősen különbözhet. Korábban emiatt külön kellett osztályozni a lökhárítókat újra hasznosítás előtt, míg az új Mazda módszerrel bármilyen műanyag lökhárító borításokat együttesen lehet hasznosítani. A feldarált lökhárító darabok egy nagy keverőgépbe kerülnek, ami erőteljes dörzsölő hatást gyakorol a darabkákra, és így melegítés nélkül is hatásosan eltávolítja a festékbevonatot.
A Mazda lökhárító újrahasznosítási történelme Japánban:
1992 | A japán Mazda kereskedőknél, illetve szervizeknél megkezdődik a sérült lökhárító borítások összegyűjtése, melyek anyagát újrahasznosítás során alsó burkolatok készítéséhez hasznosítják. |
2001 | Új fényezés eltávolító technológia bevezetése. Az újrahasznosított műanyag erősségének az új műanyagéval megegyező szintre emelése, és immár új lökhárítók készítéséhez felhasználása. |
2002 | Újrahasznosított gyanta felhasználása a 2003 Júliusától a Mazda MPV lökhárítóihoz. |
2003 | Egy optikai kiválasztó mechanizmus és új fényezés eltávolítási technológia kifejlesztése a Stake Corporation-nel, 99,9 %-os szintre növeli a festék eltávolítás mértékét. Az újrahasznosított műanyag minősége immár teljes mértékben alkalmassá teszi azt komplett új lökhárítók gyártásához. |
2005 | "Gördülékennyé" válik a használt lökhárítók anyagának felhasználása új lökhárító borítások gyártásához. |
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.