Maserati Bora
2024. December 21. Szombat - Tamás
Maserati Bora
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
A Maserati már bevált 90 fokos V8-as motorjával hajtott Bora igazi szupersportautó volt, mely az ígéretek szerint elérhette a 280 km/h sebességet is. Ez volt az első középmotoros Maserati, és a Genfi AutóShow-n debütált 1971 márciusában. Nem sokkal később beindult a Bora sorozatgyártása, mely nagyon sok új ötletet hozott a Maserati márkának.
A Ghibli sikere után a Maserati ismét Giorgetto Giugiaro-hoz, és az ő frissen alapított Italdesign stúdiójához fordult, hogy tervezze meg az Adria Keleti partjának élénk szeléről elnevezett típus karosszériáját. Pietro Frua szintén készített egy teljes méretű modellt, de Giugiaro terve modernebb volt, és mégis jobban illeszkedett az akkori modellpalettához. A karosszériák Modenában készültek Officine Padane által. Az öt sebességes ZF váltó egy a hátsó futóművel közös segédkeretben volt elhelyezve.
A Maserati a Citroen tulajdona volt, és a Bora a francia gyártó hidraulikus rendszerét alkalmazta a fékek, a rejtett lámpák, a vezetőülés és az állítható pedálok működtetésére. A 310 lóerő (Amerikában a kipufogógáz előrírások miatt 300 ) 260 km/h végsebességet engedélyezett az autónak. 1971 végén Giugiaro egy Bora-n alapuló tanulmányautót is bemutatott, mely a Boomerang nevet kapta.
564 Bora készült a gyártás nyolc éve alatt, ezek több mint fele 4,9 fedőnév alatt. A Maserati Bora vásárlók között találtuk a híres Maserati rajongó Karim Aga Khan-t, és a filmproducer Carlo Ponti-t, Sophia Loren férjét.
A francia importőt Thepenier kérésére 1973-ban a gyár elkészített egy versenyváltozatot, hogy az akkori Group 4 kategóriában indulhasson, de hiába érték el a 430 lóerős teljesítményt, az autó végül nem indulhatott, mert nem készült el a homologizációhoz szükséges 500 darab szériagyártású Bora. Az olajválság, és a bevezetett olasz adótörvények nem tettek jót az olyan egzotikus szupersportautók piacának, mint a Bora, ezért 1978-ban befejezték gyártását.
Vissza: Maserati
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó