Dupla jubileum.
Folytatva az évfordulókat, a ez éppen 15 évvel az utolsó RX-7 gyártásának beszüntetése után fog történni, hiszen a Mazda RX-7 FD3S Turbó japán belpiacos értékesítését csak 2002-ben fejezték be.
Marad szívó?
Az örömteli hírről beszámoló Nobuhiro Yamamoto már az FD3S RX-7 hajtáslánc fejlesztési munkáinak is a vezetője volt, így ebből kifolyólag is sok emlék fűzi a harmadik generációs típushoz. El tudjuk képzelni, hogy első helyen áll a "listáján" az RX-7 visszatérése, de sok fejtörést is okoz neki, vajon méltó lesz-e az autó elődjének hírnevéhez? A feltöltésre vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy talán később, de a típus bemutatásakor még nem. Inkább az atmoszférikus feltöltésű, vagyis szívó wankelt szorgalmazza, abból is a már 2007-ben bemutatott Renesis 16X-et, mely azóta sem került alkalmazásra sorozatgyártású modellben.
Yamamoto Úr szerint az eddigieknél nagyobb, 1,6 liter kamratérfogatú 16X wankel kompresszor, vagy turbó nélkül is képes 300 lóerő leadására. Hozzátette, hogy speciális katalizátorral nem fog problémát jelenteni az akkor már érvénybe kerülő EURO6 emissziós norma teljesítése. Yamamoto legfontosabb elvárásai a jó gázpedál reakció, és az egyenletes teljesítményleadás. Véleménye szerint a harmadik generációs Mazda RX-7 szekvenciális ikerturbófeltöltője nem volt ideális egy sportautó számára. A nagyobb méretű szimpla turbónak pedig a lassú gázpedál reakció a hátránya. Így egy kellően erős szívómotor ideális megoldás. De kellően erős a 16X? A mai sportautó mezőnyben 300 lóerő nem tűnik kimagaslónak.
Súlycsökkentés minden szinten.
Nobuhiro Yamamoto szerint az új Mazda RX-7 annyira könnyű lesz, hogy ez a teljesítmény is kimagasló menettulajdonságokhoz fogja segíteni. A célul kitűzött tömegről érdeklődve az FD3S RX-7 1310 kilogrammjánál kevesebbet, a Toyota GT86-hoz hasonló tömegű, 1250 kg körüli autót szeretnének.
Az új RX-7 a még szintén meg sem jelent következő generációs MX-5 padlólemez variánsára épül majd, mely több súlycsökkentő technológiai megoldást vonultat majd fel. Yamamoto szerint széles körüen fognak alumíniumot használni, de a szénszál használatától a magas költségek és drága gyártás miatt eltekintenek. Az új Mazda MX-5 1000 kg körüli tömegét természetesen nem fogják tudni elérni, hiszen például az RX-7 hosszabb tengelytávú is lesz annál. Olyan részletekre is fény derült már, hogy míg Japánban lesz két hátsó pótülés is az autóban, a többi piacon szigorúan kétüléses marad az autó, hasonlóan a korábbi kivitelekhez.
Szívünkből szólt.
Az igazgató úr azt is elárulta, hogy a villanymotor, vagy más hibrid megoldások idegenek egy olyan autótól, mint az RX-7. Véleménye szerint az olyan megoldások, mint a KERS, és a villanymotorok, bár nagy nyomatékot nyújtanak, de a rezgésmentességük, és hangtalanságuk távol áll egy sportautó jellegétől, melynek elsődleges célja a sofőr szórakoztatása.
"Egy igazi sportautóban belső égésű motornak kell lennie"-mondta.
Végül Yamamoto úr elmondta, hogy az új Mazda RX-7 prémium jellegű autó lesz, és várhatóan drágábban lesz megvásárolható a Nissan 370Z-nél.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.