Kihagyhatatlan alkalom.
A hetvenkilencedik Le Mans-i 24 órás mezőnye Június 11-én délután három órakor indul, és a szerencsések másnap ugyanebben az időpontban lesznek leintve a célban. A Mazda 787B 11-én 12:30 órakor kezdi majd újraélni dicsőséges múltját, de már előző nap látható lesz a Le-Mans városának központjában, az ott tartandó Versenyző bemutató parádén.
Győzz, hogy ellehetetlenítsenek!
A Mazda 787B az első és egyben máig egyetlen japán autó, mely győzni tudott Le-Mans-ban. Ezen kívül ez az egyetlen wankel elvű erőforrással szerelt versenyautó, amely ezt a sikert elérte. A Mazda és saját versenyrészlege, a Mazdaspeed által kifejlesztett 787B a C csoportos vesrenyautók előírásainak megfelelően épül fel, és négy bolygódugattyús erőforrása 700 lóerős csúcsteljesítményre képes.
Nem mellékesen 1991 volt az utolsó esztendő, amikor bolygódugattyús motorral szerelt autók is indulhattak az eseményen. A sors fintora, hogy a Mazda és csapata 17 évnyi állhatatos munkával készült a nagy sikerre, melynek bekövetkeztével le is zárult a "fejezet".
Egy régóta alvó versenyautó álma teljesül.
A győztes versenygép néhány bemutató kivételével 20 éve a hiroshimai Mazda múzeumban pihen. A mostani bemutató előtt teljes restauráláson esett át a legendás versenyautó, hogy úgymond folyamatosan vezethető állapotba kerüljön. A munkát azok a Mazda dolgózók végezték, akik korábban is tagjai voltak a Mazda akkori Le-Mans Challenge Project csapatának. Közéjük csatlakoztak a Mazda egyik fejlesztési osztályának mérnökei.
Az újra felkészített Mazda 787B tesztelését a Mazda kiválasztott házi versenyzői végezték, de az ellenőrzésekben Yoshimi Katayama, Takashi Yorino és Yojiro Terada korábbi Mazda pilóták is részt vettek a Miyoshi próbapályán végzett teszten. További képek a cikk végén.
A bemutató eseményen a korábbi versenycsapat egyes pilótái is részt vesznek, mint például Johnny Herbert, David Kennedy, Pierre Dieduonné. Később video is lesz az eseményről, illetve a restaurálási munkákról fényképek a Mazda facebook és a Youtube oldalain.