2024. December 22. - Zéno
Mazda CX-5, Skyactiv-G, Skyactiv-D.
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
drsoma | 2017-01-10 14:43
Tisztelt Mazda Szakértő!
Mazda Cx5 2,2 dízel autóm van, 2012-es évjárat. Egy piros olajkanna jelzés miatt soron kívüli olaj és szűrő csere történt, de rendellenességet nem találtak.Állítólag a gyakori városi vezetés miatt vált szükségessé az idő előtti csere. A szervíz látogast követően észleltem hogy az elmúlt években megszokott hidegindításokat követő magasabb átmeneti motorfordulatszámemelkedés elmaradt.Úgy tudom ez az alacsonyabb kompresszio miatt koraibb motormelegedést szolgálja. Ezzel egyeidőben észleltem hogy üzemmeleg motor esetén sem aktiválható az I-stop. Hiba jelzést nem észleltem. Kérem véleményét az eset leírás alapján. Köszönöm
katyilka | 2014-09-02 20:38
asszongyahogy; Megint jelentkezem! Hatvanegyezer km-nél tartok. A hibalista természetesen üres. Mostanára reménytelenül szerelmes lettem ebbe az automatába. Másfél év és ennyi km után sem tudtam elcsípni egy tétovázó, vagy késedelmes váltást, pedig figyelem ám! Sokszor úgy érzem, mintha az autó figyelné, hogy mi a szándékom. Az úgynevezett "álterepjáró" képességét is sikerült kipróbálnom. A Tisza gáton, aminek az oldala kb 35-45% között változik, eső után a töltésre merőlegesen csúszkálás nélkül simán felment nyári gumikkal. Nem tudom egy igazi terepjáró mit tud, sosem próbáltam, de azt hiszem ez nekem bőven elég. Van valami, amit furcsállok. Reggeli hidegindításkor a motor felpörög kb 1800-as forduulatra úgy tíz másodpercig, utána áll vissza alapjáratra, mint a valamikori automata dúsító-szívató. A furcsa az, hogy plusz öt fok alatt simán csak alapjáraton ketyeg. A szervízben azt mondták, hogy úgy tudják kideríteni a dolog mibenlétjét, hogy részlegesen szétszedik a motort, pl. szelepfedél le, stb. Természetesen ezt nem engedem addig, amíg ki nem derül, hogy természetellenes-e a dolog, vagy sem. Ebben kérem a dízel CX5 tulajok segítségét! A fogyi, stabilan 8l 140 tempomattal. A kicsi tank, amivel nem tudok megbékélni. Szevasztok, még gyövök!
jozseff | 2013-09-30 09:06
T. Varga úr!
Köszönöm a hozzászólását. A kocsit ketten vezetnénk felváltva, így ki tudnánk használni az elektromos ülésállítást. Már csak azt kéne eldöntenek, hogy sedan vagy sport változatot válasszak a csomagtér miatt. A sport csomagtere praktikusabb, de kisebb is. A felni vonatkozásában a jelenlegi 205/50 R17 eléggé határeset, ezért is merült fel a kérdés.
mazda-auto.hu | 2013-09-30 08:46 jozseff részére
Az én véleményem:
1. A túlzó vagy nem túlzó jelző használata a helyi útviszonyok, illetve vezetési stílus függvénye is lehet. Természetesen több rezgés, ütés kerül át a karosszériára a merevebb gumik miatt, de egyes helyzetekben jól érezhető, hogy stabilabb az autó ezekkel a kerekekkel. Választani nem lehet, hiszen ez a felszereltség csak ilyen kerekekkel érhető el. Téli gumi esetében nem javasolt ennek a méretnek az alkalmazása, inkább egy 16 collos acél, vagy könnyűfém felni garnitúrával, az eredeti kerékátmérőnek megfelelő "ballonosabb" 16 collos gumit érdemes alkalmazni. Így a téli hónapokban akár az is kiderülhet, hogy megérné-e nyáron is ezt a méretet alkalmazni. Nyújt-e annyival nagyobb kényelmet? A gyári 18-asokat pedig el is lehet adni, a legtöbb korábbi Mazda típusra is megfelel.
2. A bőr ülések rendkívül tartósak, de pl. csatos-kapcsos stb.. nadrágokkal, ruhákkal. vigyázni kell, meg ne sérüljön a bőr felülete. A bézs szín miatt gyakrabban kell esetleg bőrápolóval megtisztítani a felületet, de évi 25000 km-mel számolva max. évente kétszer. 2-3e Ft között nagyon jó bőrápolókat lehet kapni. Az elektromos ülésállítás? Van akinek fontos, de általában egyszer kell egy ülést jól beállítani, kivéve, ha többen vezetik az autót.
3. A Skyactiv-G benzines Mazda modellek eddigi tesztjei bebizonyították, hogy nem alaptalan kijelentés az új technológia üzemanyag takarékossága.
Lásd pl.:
http://www.mazda-auto.hu/mazda6-sedan-25-skyactive-g-at-auto-expanzio.html
Szerintem az Ön esetében véletlenül sem érdemes dízelben gondolkodni!
expanzio | 2013-09-30 07:54
x
jozseff | 2013-09-29 11:53
Jelenleg egy 2010-es M3 TX Plus 1,6i tulajdonosa vagyok. Gondolkodom a cserén egy új Mazda3-ra. A jelölt egy benzines automata Revolution felszereltséggel, előzetesen publikált ára 6,7 MFt. A következő kérdésekben kérném a fórumozók véleményét:
mazda-auto.hu | 2013-04-29 10:16 katyilka részére
katyilka | 2013-04-27 20:03
katyilka | 2013-04-27 19:58
katyilka | 2013-04-21 22:18 admin részére