Mazda CX-7 Brembo.
Cégünknél, a békés megyei hivatalos Mazda márkaszervizében (Tel.: 66/430-585) nem újdonság a nagy teljesítményű fékrendszerek alkalmazása és beszerelése. Korábbi munkáink közé tartozik például Mazda 3 MPS tuningolása az olasz Brembo cég termékével, melynek részleteit ITT OLVASHATTÁK. Tulajdonképpen egy nagyon hasonló rendszer került most az ominózus Mazda CX-7-re is, így ebben a cikkünkben már nem mélyedünk el annyira a részletekben.
Több kicsi, egy nagy helyett.
Gyárilag a Mazda CX-7-en is egydugattyús féknyergeket találunk, melynek alkalmazása egyszerűsége és tartóssága okán bevett gyakorlat az autógyártók körében. Hátránya, hogy egyenetlen fékbetét kopást okozhat, mivel nem tud annyira homogén eloszlású és egyidejű nyomóerőt biztosítani a fékbetétek teljes felületén. Ez pedig járulékosan a fékrendszer teherbírásában, tárcsakopásban és a finom adagolhatóságban is jelent némi hátrányt.
A CX-7-esre felszerelésre került nagyteljesítményű Brembo fékrendszer viszont négydugattyús nyergeket tartalmaz, mely kiküszöböli ezeket a hátrányokat. A precíziós olasz műremekek fekete, piros és kék színben is rendelhetőek, mi a fekete Mazda CX-7-esen piros színű nyergeket alkalmaztunk.
Hőerőmű.
A nyergek szorításában dolgozó féktárcsákról is érdemes szót ejteni, hiszen azon kívül, hogy 330 mm-es átmérőjükkel valamivel nagyobbak a gyári tárcsáknál, a ventillációs belső szerkezetük mellett lyuggatott fékezési felülettel rendelkeznek, mely tovább segíti a keletkezett hő elvezetését.
Páncélos csövek.
A rendszer ezzel még nem komplett, még mindig maradt olyan pontja a fékberendezésnek, ahol lehet javítani a gyári megoldáson. Ez nem más mint az acélsodronyos fékcsövek alkalmazása. Az eredeti "gumi' fékcsövek erős fékezéskor, azaz nagy nyomáson kismértékű tágulásra hajlamosak, amely valamelyest rontja a pedálerő finom adagolhatóságát. A tágulást kizáró acélsodronyos fékcsövek ezt kiküszübölik.
Nagyobb nyomtáv, dinamikusabb megjelenés, jobb útfogás.
Mivel a szembedugattyús féknyergek jobban kilógnak a féktárcsa síkjából a kerékküllők irányába, ezért azonos ET szám mellett szélesebb felni használatára van szükség, de ha maradunk a CX-7 gyári Mazda könnyűfém felniknél, akkor elkerülhetetlen a nyomtávszélesítő használata. Esetünkben 15 milliméternyi szélesítő tárcsákra volt szükség, így körülbelül 2-3 milliméter távolság adódik a féknyergek, és a felni küllői között. Természetesen a hátsó tengelyen is 15-15 milliméterrel növeltük a nyomtávot. A nyomtávszélesítők alkalmazása miatt 15 milliméterrel hosszabb tőcsavarokra kellett cserélnünk a gyári keréktőcsavarokat.
Ha lúd, legyen kövér!
A mondásnak eleget téve a hátsó fékberendezéshez is hozzányúltunk egy kicsit. Bár hátul közel sem akkora a tárcsák terhelése, mint az első tengelyen, azért itt is kicseréltük azokat. A féknyergekhez nem nyúltunk, így a gyári tárcsáknak megfelelő, de azokkal ellentétben lyuggatott és barázdált felületű Rotora gyártmányú darabok kerültek alkalmazásra.
A beszerelés óta eltelt időszak tapasztalatai alapján megállapítható, hogy megszűnt a gyári féktárcsák elfáradására figyelmeztető, korábban fékezéskor esetleg időszakosan jelentkező kormányremegés. Varga István (209577080)
Kommentek
Istvan | 2010-10-26 17:57 Válasz erre
Féktárcsából a Nitracot ajánlom figyelmetekbe. Lassú hűtéssel készítik, így a lágyvas szerkezete egyenletesebb, sokkal inkább kopás és hőállóbb. Csak Angliából rendelhető. Egy ilyen tárcsát lehet EBC, Hawk, Ferodo, magas (0.5 körüli) tapadási együtthatós, tehát agresszív betétekkel párosítani (gyári betétek 0.3-036 körüliek). A teflon/acél fékcső készlet goodridge-nél kb 20eFt eBayen, hátránya a teflonos csőnek, hogy 2-4 évente cserélni kell, mert a teflon könnyebben megtörik, mint a gumicső.
Féknyeregből pedig a wilwoodnál (is) érdemes körbenéznetek szerintem.
Nekem annak idején egy Xedos6-os tárcsái hullámosodtak be, 6 órás boszniai hegyi száguldozástól, akkor néztem először körbe, mi lehet jobb mint a gyári.
Hosszú István | 2010-09-15 22:59 Válasz erre
Hová kel beszerelni a hátso rugós fékbetétet a mazda3 nak Belül vagy kivül? Köszönöm!
Oszi | 2009-11-06 18:44 Válasz erre
Nem olcso,de biztos,hogy jo :)Csak erdekesseg kep kerdeztem es boven eleg ez a nagyaboli ar :)
mazda-auto.hu | 2009-11-06 09:23 Oszi (2009-11-05 21:28 ) részére Válasz erre
Árfolyam függő, de félmillió Forint felett kell vele számolni. A pontos árakról igény esetén emailben tudok felvilágosítást adni. varga@mazda-auto.hu
Egyébként Mazda6-ra is van Brembo HP GT szettünk.
Oszi | 2009-11-05 21:28 Válasz erre
koltsegekrol kaphatunk infokat vagy szandekosan hagytad ki oket? :)