A kamionoknál már bevált.
A kamionok AdBlue karbamidos rendszeréhez hasonló megoldás a ráncfelvarráson áteső Mazda CX-7 típusban debütál majd. A Mazda SCR rendszer a kipufogógázok nitrogén-oxid tartalmát hivatott csökkenteni. Az üdvözlendő új megoldás tovább növeli a kategóriatársainál eleve alacsonyabb fogyasztású és kisebb szén-dioxid kibocsájtású, nagy hatásfokú új MZR-CD 2,2 turbó-dízel motor érdemeit.
A külön tartályban tárolt vizes karbamid folyadék közvetlenül a kipufogógázok áramába kerül befecskendezésre, mely kémiai reakció útján csökkenti a nitrogén-oxidok mennyiségét. Szemben azokkal a technológiákkal, melyek plusz üzemanyagot használnak a nitrogén-oxidok kiégetéséhez, a Mazda SCR csak minimálisan érinti az üzemanyag felhasználást és a teljesítményt. Hála az MZR-CD 2,2 motor kiváló adottságainak, a méretéből és összetettségéből adódóan eddig csak nagyméretű járművekben használt rendszer immár személyautókban is alkalmazható, hiszen csak igen kis méretű folyadék tároló tartályra van szükség. Az új turbó-dízel Mazda CX-7 megfelel a legszigorúbb európai EURO5 emissziós követelményeknek. Mazda CX-7 dízel bemutató: ITT!
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.