A Mazda szerint az új 4x4 típusuk egy sportautó megjelenésével kombinálja a terepjárók praktikusságát, de valójában az autó 5 üléses mivolta és az állandó összekerékhajtás nem sokat árul el ebből előzetesen. Mindazonáltal a Mazda6 és a Mazda3 MPS modellekből származó turbós 2.3-as benzines erőforrás ígéretes kezdetnek bizonyul, a menetteljesítményeket illetően.
A váltómű helyén - ahol sokan talán automatát vártak - egy hatfokozatú egység foglal helyet. Ez az egyetlen választható váltó-motor konfiguráció, így ez is alátámasztja a modell sportosságát. Kívülről a Mazda CX-7 inkább néz ki négykerék-hajtású autónak, mint sportautónak, bár magasan álló karosszériája ellenállhatatlanul szép és áramvonalas. Könnyű behatárolni, merre is keresgéltek inspiráció utáni kutatásuk alatt a Mazda formatervezői. A kiemelkedő első sárvédők, az erősen döntött első szélvédő, a keskeny fényszórók és a hangsúlyos hűtőnyílások, mind az RX-8 megoldásairól lettek "kölcsönözve".
A CX-7 hátsó részén már kevesebb hasonlóságot találunk a cég sportkupéjával, már csak azért is, mert a hagyományos csomagtérajtó felnyitva 455 literes csomagteret tesz szabaddá. Nagyon praktikus, hogy az egy mozdulatos ülés mechanika segítségével 1348 literesre növelhetjük a poggyászteret.
Előrébb haladva a kabinban eljutunk a rendkívül lapos szögben álló szélvédőig, illetve az alatt található szép műszerfalhoz. A műszerfal kialakítása - a terepjárós üléshelyzet ellenére - inkább egy igényes kompakt személyautóéhoz hasonlít. A standard felszereltség nagyon gazdag: a bőrborítás, tempomat, xenon fényszórók mind benne vannak az árban. A fülke nagyon jól megtervezett, okosan és időtállóan van kiképezve, de a kormány beállításával lehetnek problémáink.
Az úton a 256 lóerős turbófeltöltős erőforrás fürgén mozgatja a nagy testet. Ereje 8 másodpercen belüli 0-100km/h gyorsulásra elegendő, ami tiszteletre méltó eredmény ebben a kategóriában. Amennyiben egyszer a turbó elkezd pörögni 3000-res fordulat környékén, hatalmas mennyiségű erő jelentkezik és villámgyors előzéseket hajthatunk végre, ami a biztonság szempontjából sem hátrány.
Autópálya sebesség mellett motor és szélzaj is hallható kissé, bár a CX-7 formája alapján azt hihetnénk semmi szélzaj nem várható. A sportos motorral párhuzamban a gyorsabb kanyarokban is csekély mértékű a karosszéria dőlése, és jól kontrollálható marad az autó. Ennek következtében a Mazda CX-7 önbizalommal hajtható, viszont a sportos futómű miatt a kisebb úthibák is érezhetőek, különösen kisebb sebesség mellett.
Érdemes hát megvásárolni? Nos, a Mazda minden ilyen irányú kijelentése ellenére a CX-7 nem sportautó, azok rajongói inkább maradjanak egy forró kompaktnál vagy egy erős középkategóriás autónál. További adalék, hogy a kissé iszákos benzines motor alacsony fordulaton nem nyújtja azt a teljesítményt, amit a terepet járók igazán szeretnek.
Mindazonáltal amennyiben igazán stílusos megjelenésre vágyunk, akkor a Nissan Murano mellett a Mazda CX-7 lehet az egyetlen alternatíva a terepjáró-szabadidőautók kategóriájában. Ráadásul a várható eladási darabszámok miatt a Mazda SUV típusa exkluzívitással is megajándékozza tulajdonosát.
Kommentek
Nagy István | 2007-12-16 14:35 Válasz erre
E-mail címem: inagy@componentkft.hu
Nagy István | 2007-12-16 14:31 Válasz erre
Szinte az összes cikket elolvastam a CX 7-ről, de semmit nem találtam az AWD-ről, az összkerékhajtásról. Ha tudtok róla részleteket, megköszönném
Nagy Istvá