Vigyázz! CX-7 fék.
Pár éve múlva, amikor az autós iskolák gépparkjából leselejtezik az utolsó Zilt, nem találkozhatunk többé a platóra mázolt "Vigyázz légfék!" felíratokkal. Fékkésedelmi időre nem kell többé figyelmeztetni, extrém lassulási képességre viszont lehetne - olyan autóknál, mint például a Mazda CX-7. Ha százas tempónál a vezető padlóba küldi a középső pedált, akkor 36,7 méter után, immár álló helyzetben próbálhatja leltározni belső szerveit. Nemcsak a szabadidő autók között számít ez igen rövid fékútnak, hasonlóra például a Mercedes C350, Opel Corsa OPC (könnyű és erős)) vagy az Alpina B3 (erős és BMW) sem volt képes, az alsó-középkategóriás autóknál pedig nem ritkák a negyven méter feletti értékek.
Megalázó gyorsaság.
Más kérdés, hogy a CX-7 kormánya mögött nagyon is sokat tehet az ember azért, hogy üldözője követési távolságát megalázó hosszúságúre növelje. A gázpedál utasításait ugyanis a Mazdánál eddig csak az MPS sportmodellek (Mazda3 MPS, Mazda6 MPS) kiváltságának számító 2,3 literes turbómotor várja, még ha leheletnyi késedelemmel is. Amint felépül a töltőnyomás, vehemensen meglódul a hatalmas test, és hamar elfogynak az alsó sebességfokozatok, bár az amúgy rövid úton járó váltó néha akadozással tiltakozik a gyors kapcsolások ellen. SUV (esz-jú-ví) -hez méltóan intenzív gyorsításkor sem sírnak fel a gumik, mire ez bekövetkezne, a lamellás tengelykapcsoló már rég a hátsó kerekekhez tessékelte a newtonméterek javát. A mérések szerint nemcsak fékezéskor , hanem gyorsításkor is brillírozott atesztautó, hiszen százas tempóhoz a gyári értékeknél 0,4-gyel kevesebbre, 7,6 másodpercre volt szüksége.
Összhangban a teljesítménnyel.
Futóművének köszönhetően további kilókat is letagadhatna a Mazda, amely kisebb személyautók könnyedségével fordul kanyarról kanyarra. Meghozta tehát gyümölcsét az amerikai kivitelekhez képest feszesebb hangolás, ráadásul meglepően közvetlen kormányzással is megspékelték. Aki mindebből autópályán ideges iránytartásra, városban pedig zötyögős rugózásra számít, téved. Kátyúkkal teletűzdelt, fekvőrendőrökkel nehezített mellékutcákon egészen kényelmesen és zajtalanul gördül az autó, csak kereszteződésekhez érve jönnek a problémák. A hatalmas A-oszlop akár egy motoros pizzafutárt is kitakarhat, a hátrafelé szűkülő pldalablakok és a kis hátsó szélvédő pedig a tolatást teszi szerencsejátékká. Sajnos éppen a parkolássegítő az a tétel, amely kimaradt a minden földi jóval felszerelt Revolution SD felszereltségéből, bár opcióként rendelhető. Kárpótlásul nemcsak látványos a karosszéria, de az alaphelyzetben átlagos méretű csomagtartót leszámítva igen tágas belsőt is rejt, az összeszerelési minőség pedig meggyőző.
Valamit valamiért, de tényleg sok-e?
Praktikus autónak egyetlen okból, viszonylag nagy fogyasztása miatt nem mondható a CX-7, mert a gázpedált ésszel használva is lecsúszik a torkán 15 liter benzin száz kilométerenként***. A tízliteres gyári értéket reménytelen megközelíteni, a 260 lóerőt rendszeresen bevetve olyan ütemben fogy a tankból a 98-as, hogy 400 km-es hatótávolságra sem futja. Hogy erre elegendő vigaszt nyújt-e a csúcsmodell több mint versenyképes, tízmillió forint alatti ára, arra érdemes aludni néhányat.
***mazda-auto.hu megjegyzése: Mazda CX-7-est használó ügyfeleink visszajelzései alapján 11-12 literes átlagfogyasztással lehet számolni. Állandó 140-es tempó esetén 11 literes átlagfogyasztásról számolt be az egyik tulajdonos úgy, hogy tetőcsomagtartó is van az autón.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.